Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 30 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Ulangkaji SPM Kertas 2 (esei) | |
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | Ulangkaji SPM | |
Hasil Pembelajaran | Pelajr boleh menjawab soalan kualitatif mengikut format laporan makmal dan ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Soalan laporan makmal dan amali ladang Menentukan tekstur tanah menggunakan keadah Kuhn Menerangkan langkah sistem pengairan (percikan dan titisan) | |
Refleksi Guru | Pelajar menjawab soalan berbentuk kualitatif mengikut format peperiksaan SPM dengan tepat |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh: 30 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision | |
Communication Function | Directed Writing | |
Language Focus | Formal letter Formal letter are written with the purpose of communicating formally with a person or an organisation | |
Educational Emphases | Subject heading Introductory paragraph Body Conclusion Grammatical mistakes,punctuatin and spelling errors | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 30 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision | |
Communication Function | Directed Writing | |
Language Focus | Formal letter Formal letter are written with the purpose of communicating formally with a person or an organisation | |
Educational Emphases | Subject heading Introductory paragraph Body Conclusion Grammatical mistakes,punctuatin and spelling errors | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 31 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | CUTI UMUN HARI KEBANGSAAN | |
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | ||
Refleksi Guru |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 1 Sept 2010 |
Tingkatan: 5S4 | ||
Bab | Ulangkaji SPM Kertas 2 (esei) | |
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | Ulangkaji SPM | |
Hasil Pembelajaran | Pelajr boleh menjawab soalan kualitatif mengikut format laporan makmal dan ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Soalan laporan makmal dan amali ladang Menentukan tekstur tanah menggunakan keadah Kuhn Menerangkan langkah sistem pengairan (percikan dan titisan) | |
Refleksi Guru | Pelajar menjawab soalan berbentuk kualitatif mengikut format peperiksaan SPM dengan tepat |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 1 Sept 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision | |
Communication Function | Directed Writing | |
Language Focus | Formal letter Formal letter are written with the purpose of communicating formally with a person or an organisation | |
Educational Emphases | Subject heading Introductory paragraph Body Conclusion Grammatical mistakes,punctuatin and spelling errors | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 2 Sept 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision | |
Communication Function | Directed Writing | |
Language Focus | Formal letter Formal letter are written with the purpose of communicating formally with a person or an organisation | |
Educational Emphases | Subject heading Introductory paragraph Body Conclusion Grammatical mistakes,punctuatin and spelling errors | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 2 Sept 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab |
Bab 2 faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuain faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | 2.5 Genetik Pembiakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menghuraikan kaedah membiak varieti baru Seks-bijibenih Aseks- keratan ,tut, cantuman, organ penyimpanan dan kultur tisu | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran. Melengkapkan pengurusan grafik, Spesimen varieti/Foto | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza antara pembiakan seks dan aseks tumbuhan |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 3 Sept 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Ulangkaji SPM Kertas 2 (esei) | |
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | Ulangkaji SPM | |
Hasil Pembelajaran | Pelajr boleh menjawab soalan kualitatif mengikut format laporan makmal dan ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Soalan laporan makmal dan amali ladang Menentukan tekstur tanah menggunakan keadah Kuhn Menerangkan langkah sistem pengairan (percikan dan titisan) | |
Refleksi Guru | Pelajar menjawab soalan berbentuk kualitatif mengikut format peperiksaan SPM dengan tepat |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 3 Sept 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab |
Bab 2 faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuain faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | 2.5 Genetik Pembiakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menghuraikan kaedah membiak varieti baru Seks-bijibenih Aseks- keratan ,tut, cantuman, organ penyimpanan dan kultur tisu | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran. Melengkapkan pengurusan grafik, Spesimen varieti/Foto | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza antara pembiakan seks dan aseks tumbuhan |
No comments:
Post a Comment