Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 23 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Menyelesaikan masalah dalam pengurusan ladang | |
Bidang pembelajaran | Pelakasanaan Operasi Ladang Pengurusan pengeluaran | |
Hasil Pembelajaran | Menyenaraikan mengikut urutan aktiviti pemasaran hasil | |
Aktiviti Pembelajaran | Menyediakan peta minda proses aktiviti pemasaran Membina carta alir proses aktiviti pemasaran hasil Mengemaskini dokumentasi kerja kursus SPT Kertas 3 | |
Refleksi Guru | Pelajar menyiapkan tugasan terakhir dokumentasi kerja kursus SPT kertas 3 |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh: 23 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Continuous Writing The Health Hazards of Smoking | |
Language Focus | Introduction Body Conclusion Grammatical mistakes, punctuation and spelling errors | |
Educational Emphases | Definition The importance of the issue Causes Effects Solutions | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 23 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Continuous Writing The Health Hazards of Smoking | |
Language Focus | Introduction Body Conclusion Grammatical mistakes, punctuation and spelling errors | |
Educational Emphases | Definition The importance of the issue Causes Effects Solutions | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 24 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | 2.4 Biosis c. Pengawalan organisma Pengurusan Perosak Bersepadu | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menjelaskan kaedah mengawal organism Mentafsirkan maklumat pada label racun kimia Menerangkan cara tindakan racun kimia | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan enam kaedah pengawal organisma Menerangkan label pada racun kimia | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menerangkan enam kaedah kawalan organism perosak Pelajar boleh mentafsirkan maklumat di label bekas racun kimia |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh 24 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Menyelesaikan masalah dalam pengurusan ladang | |
Bidang pembelajaran | Pelakasanaan Operasri Ladang Pengurusan pengeluaran | |
Hasil Pembelajaran | Menyenaraikan mengikut urutan aktiviti pemasaran hasil | |
Aktiviti Pembelajaran | Menyediakan peta minda proses aktiviti pemasaran Membina carta alir proses aktiviti pemasaran hasil Mengemaskini dokumentasi kerja kursus SPT Kertas 3 | |
Refleksi Guru | Pelajar menyiapkan tugasan terakhir dokumentasi kerja kursus SPT kertas 3 |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 24 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | 2.4 Biosis c. Pengawalan organisma Pengurusan Perosak Bersepadu | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menjelaskan kaedah mengawal organism Mentafsirkan maklumat pada label racun kimia Menerangkan cara tindakan racun kimia | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan enam kaedah pengawal organism Menerangkan label pada racun kimia | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menerangkan enam kaedah kawalan organism perosak Pelajar boleh mentafsirkan maklumat di label bekas racun kimia |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 25 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Pengiraan kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian Pengiraan kuantiti baja Program pembajaan | |
Aktiviti Pembelajaran | UJAN BULANAN SAINS PERTANIAN | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menunjukkan langkah kerja dan memberi jawapan tepat mengikut formula yang ditetapkan |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 25 Ogos 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Continuous Writing The Health Hazards of Smoking | |
Language Focus | Introduction Body Conclusion Grammatical mistakes, punctuation and spelling errors | |
Educational Emphases | Definition The importance of the issue Causes Effects Solutions | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 26 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Continuous Writing The Health Hazards of Smoking | |
Language Focus | Introduction Body Conclusion Grammatical mistakes, punctuation and spelling errors | |
Educational Emphases | Definition The importance of the issue Causes Effects Solutions | |
Reflection | Re-enforcement exercise to prepare for SPM trial examination |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 26 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab |
Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuain faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | 2.5 Genetik Ciri tumbuhan yang dihendaki | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan ciri tumbuhan yang dihendaki Menjelaskan mengikut urutan langkah manghasilkan varieti baru | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran. Melengkapkan pengurusan grafik, Spesimen varieti/Foto | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima ciri tumbuhan yang dihendaki Pelajar boleh menerangkan empat langkah menghasilkan varieti baru |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 27 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Pengiraan kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian Pengiraan kuantiti baja Program pembajaan | |
Aktiviti Pembelajaran | UJAN BULANAN SAINS PERTANIAN | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menunjukkan langkah kerja dan memberi jawapan tepat mengikut formula yang ditetapkan |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 27 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab |
Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuain faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | 2.5 Genetik Ciri tumbuhan yang dihendaki | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan ciri tumbuhan yang dihendaki Menjelaskan mengikut urutan langkah manghasilkan varieti baru | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran. Melengkapkan pengurusan grafik, Spesimen varieti/Foto | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima ciri tumbuhan yang dihendaki Pelajar boleh menerangkan empat langkah menghasilkan varieti baru |
No comments:
Post a Comment