Hari: Isnin | Masa: 3,4 | Tarikh: 17 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan cara mengurangkan kesan himpitam iklim | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan penyusunan grafik Merekabentuk sistem perumahan ternakan yang sempurna | |
Refleksi Guru | Pelajr berjaya melengkapkan peta minda tentang lima faktor menhurangkan kesan himpitan iklim |
Hari: Isnin | Masa: 5,6 | Tarikh: 17 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Membincangkan faktor yang mempengaruhi tanaman dan ternakan yang utama | |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat rujukan Membuat tinjauan dan menyediakan laporan | |
Refleksi Guru | Pelajr boleh menghuraikan empat faktor tentang fktor yang menpengaruhi taburan tanaman dan ternakan |
Hari: Isnin | Masa: 8,9 | Tarikh: 17 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Membincangkan faktor yang mempengaruhi tanaman dan ternakan yang utama | |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat rujukan Membuat tinjauan dan menyediakan laporan | |
Refleksi Guru | Pelajr boleh menghuraikan empat faktor tentang fktor yang menpengaruhi taburan tanaman dan ternakan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 18 Jan 2011 |
Form: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan cara mengurangkan kesan himpitam iklim | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan penyusunan grafik Merekabentuk sistem perumahan ternakan yang sempurna | |
Refleksi Guru | Pelajr berjaya melengkapkan peta minda tentang lima faktor menghurangkan kesan himpitan iklim |
Hari: Selasa | Masa: 8,9 | Tarikh: 18 Jan 2011 |
Tingkatan: 5K5 | Subject:PBI | |
Theme/Chapter | People Level 1..Conversation | |
Communication Function | 1.Interpersonal- Taking part in a conversation | |
Language Focus | Guided conversation Responding to situations | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identifying ,gathering ,arranging and presenting information | |
Reflection | Puplis able read aloud a conversation about shopping based on the clues given. |
Hari: Rabu | Masa: 1,2 | Tarikh: 19 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.3 Pemakanan 3.3.1 Kepentingan pemakanan 3.3.2 Kelas Makanan | |
Hasil Pembelajaran | i. Menerangkan kepentingan pemakanan ii. Menerangkan jenis dan fungsi nutrien | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Membuat rujukan Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya melengkapkan pyramid tentang kelas makanan |
Hari: Rabu | Masa: 5,6 | Tarikh: 19 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | 1.Menjelaskan taburan tanaman dan ternakan yang utama. 2. membincangkan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama | |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat rujukan Menandakan taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya mengenalpasti kedudukan taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia |
Hari: Rabu | Masa: 8,9 | Tarikh: 19 Jan 2011 |
Form: 4K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Level 1..Conversation | |
Communication Function | 1.Interpersonal- Taking part in a conversation | |
Language Focus | Guided conversation Responding to situations | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identifying ,gathering ,arranging and presenting information | |
Reflection | Puplis able read aloud a conversation about shopping based on the clues given. |
Hari: Khamis | Masa: 5,6 | Tarikh: 20 Jan 2011 |
Form: 5K5 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know oneself | |
Communication Function | Interpersonal Level 1- Talking about self,friends and interests and understanding others when they talk about themselves | |
Language Focus | Adjectives Sentences: Postive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identidying,gathering,arranging and presenting information Learning How to learn skills | |
Reflection | Pupis able to complete a biodata about oneself |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 21 Jan 2011 |
Form: 4K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know oneself | |
Communication Function | Interpersonal Level 1- Talking about self,friends and interests and understanding others when they talk about themselves | |
Language Focus | Adjectives Sentences: Postive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identidying,gathering,arranging and presenting information Learning How to learn skills | |
Reflection | Pupis able to complete a biodata about oneself |
Hari: Jumaat | Masa: 3,4 | Tarikh: 21Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | 1.Menjelaskan taburan tanaman dan ternakan yang utama. 2. membincangkan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama | |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat rujukan Menandakan taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya mengenalpasti kedudukan taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia |
Hari: Jumaat | Masa: 7,8 | Tarikh: 21 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.3 Pemakanan 3.3.1 Kepentingan pemakanan 3.3.2 Kelas Makanan | |
Hasil Pembelajaran | i. Menerangkan kepentingan pemakanan ii. Menerangkan jenis dan fungsi nutrien | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Membuat rujukan Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya melengkapkan piramid tentang kelas makanan |
Hari: Sabtu | Masa: 3,4 | Tarikh: 22 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.3 Pemakanan 3.3.1 Kepentingan pemakanan 3.3.2 Kelas Makanan | |
Hasil Pembelajaran | i. Menerangkan kepentingan pemakanan ii. Menerangkan jenis dan fungsi nutrien | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Membuat rujukan Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Kelas ditangguh sebab guru ada urusan pribadi |
Hari: Sabtu | Masa: 5,6 | Tarikh: 22 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Pengenalan ke Kerja Kursus dan Amali Ladang SPN SPM 2358/3 | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman melakukan kerja kursus dan amali ladang | |
Bidang pembelajaran | Kaedah melakukan kerja kursus makmal dan amali lading Tajuk kerja kursus dan amali lading Langkah Keselamatan | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan prosedur kerja dan pelaporan | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar meyediakan laporan amali makmal dan ladang | |
Refleksi Guru | Pelajr boleh menyediakan laporan amali makmal dan ladang seperti dihendaki oleh LPM |
Hari: Sabtu | Masa: 8,9 | Tarikh: 22 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Pengenalan ke Kerja Kursus dan Amali Ladang SPN SPM 2358/3 | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman melakukan kerja kursus dan amali ladang | |
Bidang pembelajaran | Kaedah melakukan kerja kursus makmal dan amali lading Tajuk kerja kursus dan amali lading Langkah Keselamatan | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan prosedur kerja dan pelaporan | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar meyediakan laporan amali makmal dan ladang | |
Refleksi Guru | Pelajr boleh menyediakan laporan amali makmal dan ladang seperti dihendaki oleh LPM |
No comments:
Post a Comment