Sunday, January 23, 2011

Jan Minggu 3

Hari: Isnin

Masa: 3,4

Tarikh: 17 Jan 2011

Tingkatan: 5S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat:

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan

Hasil Pembelajaran

Menerangkan cara mengurangkan kesan himpitam iklim

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan penyusunan grafik

Merekabentuk sistem perumahan ternakan yang sempurna

Refleksi Guru

Pelajr berjaya melengkapkan peta minda tentang lima faktor menhurangkan kesan himpitan iklim


 

Hari: Isnin

Masa: 5,6

Tarikh: 17 Jan 2011

Tingkatan: 4S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 1 Pertanian di Malaysia

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara

Bidang pembelajaran

1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia

Hasil Pembelajaran

Membincangkan faktor yang mempengaruhi tanaman dan ternakan yang utama

Aktiviti Pembelajaran

Membuat rujukan

Membuat tinjauan dan menyediakan laporan

Refleksi Guru

Pelajr boleh menghuraikan empat faktor tentang fktor yang menpengaruhi taburan tanaman dan ternakan


 

Hari: Isnin

Masa: 8,9

Tarikh: 17 Jan 2011

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 1 Pertanian di Malaysia

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara

Bidang pembelajaran

1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia

Hasil Pembelajaran

Membincangkan faktor yang mempengaruhi tanaman dan ternakan yang utama

Aktiviti Pembelajaran

Membuat rujukan

Membuat tinjauan dan menyediakan laporan

Refleksi Guru

Pelajr boleh menghuraikan empat faktor tentang fktor yang menpengaruhi taburan tanaman dan ternakan


 

Hari: Selasa

Masa: 6,7

Tarikh: 18 Jan 2011

Form: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat:

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan

Hasil Pembelajaran

Menerangkan cara mengurangkan kesan himpitam iklim

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan penyusunan grafik

Merekabentuk sistem perumahan ternakan yang sempurna

Refleksi Guru

Pelajr berjaya melengkapkan peta minda tentang lima faktor menghurangkan kesan himpitan iklim


 


 


 

Hari: Selasa

Masa: 8,9

Tarikh: 18 Jan 2011

Tingkatan: 5K5

Subject:PBI

Theme/Chapter

People

Level 1..Conversation

Communication Function

1.Interpersonal- Taking part in a conversation

Language Focus

Guided conversation

Responding to situations

Educational Emphases

Thinking Skills

Identifying ,gathering ,arranging and presenting information

Reflection

Puplis able read aloud a conversation about shopping based on the clues given.


 

Hari: Rabu

Masa: 1,2

Tarikh: 19 Jan 2011

Tingkatan: 5S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat:

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.3 Pemakanan

3.3.1 Kepentingan pemakanan

3.3.2 Kelas Makanan

Hasil Pembelajaran

i. Menerangkan kepentingan pemakanan

ii. Menerangkan jenis dan fungsi nutrien

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Membuat rujukan

Melengkapkan pengurusan grafik

Refleksi Guru

Pelajar berjaya melengkapkan pyramid tentang kelas makanan


 


 

Hari: Rabu

Masa: 5,6

Tarikh: 19 Jan 2011

Tingkatan: 4S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 1 Pertanian di Malaysia

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara

Bidang pembelajaran

1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia

Hasil Pembelajaran

1.Menjelaskan taburan tanaman dan ternakan yang utama.

2. membincangkan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama

Aktiviti Pembelajaran

Membuat rujukan

Menandakan taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia

Refleksi Guru

Pelajar berjaya mengenalpasti kedudukan taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia


 

Hari: Rabu

Masa: 8,9

Tarikh: 19 Jan 2011

Form: 4K6

Subject:: PBI

Theme/Chapter

People

Level 1..Conversation

Communication Function

1.Interpersonal- Taking part in a conversation

Language Focus

Guided conversation

Responding to situations

Educational Emphases

Thinking Skills

Identifying ,gathering ,arranging and presenting information

Reflection

Puplis able read aloud a conversation about shopping based on the clues given.


 

Hari: Khamis

Masa: 5,6

Tarikh: 20 Jan 2011

Form: 5K5

Subject:: PBI

Theme/Chapter

People

Getting to know oneself

Communication Function

Interpersonal

Level 1- Talking about self,friends and interests and understanding others when they talk about themselves

Language Focus

Adjectives

Sentences: Postive statements

Educational Emphases

Thinking Skills

Identidying,gathering,arranging and presenting information

Learning How to learn skills

Reflection

Pupis able to complete a biodata about oneself


 


 


 

Hari: Jumaat

Masa: 1,2

Tarikh: 21 Jan 2011

Form: 4K6

Subject:: PBI

Theme/Chapter

People

Getting to know oneself

Communication Function

Interpersonal

Level 1- Talking about self,friends and interests and understanding others when they talk about themselves

Language Focus

Adjectives

Sentences: Postive statements

Educational Emphases

Thinking Skills

Identidying,gathering,arranging and presenting information

Learning How to learn skills

Reflection

Pupis able to complete a biodata about oneself


 

Hari: Jumaat

Masa: 3,4

Tarikh: 21Jan 2011

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 1 Pertanian di Malaysia

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara

Bidang pembelajaran

1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia

Hasil Pembelajaran

1.Menjelaskan taburan tanaman dan ternakan yang utama.

2. membincangkan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama

Aktiviti Pembelajaran

Membuat rujukan

Menandakan taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia

Refleksi Guru

Pelajar berjaya mengenalpasti kedudukan taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia


 

Hari: Jumaat

Masa: 7,8

Tarikh: 21 Jan 2011

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat:

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.3 Pemakanan

3.3.1 Kepentingan pemakanan

3.3.2 Kelas Makanan

Hasil Pembelajaran

i. Menerangkan kepentingan pemakanan

ii. Menerangkan jenis dan fungsi nutrien

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Membuat rujukan

Melengkapkan pengurusan grafik

Refleksi Guru

Pelajar berjaya melengkapkan piramid tentang kelas makanan


 

Hari: Sabtu

Masa: 3,4

Tarikh: 22 Jan 2011

Tingkatan: 5S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat:

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.3 Pemakanan

3.3.1 Kepentingan pemakanan

3.3.2 Kelas Makanan

Hasil Pembelajaran

i. Menerangkan kepentingan pemakanan

ii. Menerangkan jenis dan fungsi nutrien

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Membuat rujukan

Melengkapkan pengurusan grafik

Refleksi Guru

Kelas ditangguh sebab guru ada urusan pribadi


 

Hari: Sabtu

Masa: 5,6

Tarikh: 22 Jan 2011

Tingkatan: 4S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Pengenalan ke Kerja Kursus dan Amali Ladang SPN SPM 2358/3

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman melakukan kerja kursus dan amali ladang

Bidang pembelajaran

Kaedah melakukan kerja kursus makmal dan amali lading

Tajuk kerja kursus dan amali lading

Langkah Keselamatan

Hasil Pembelajaran

Menerangkan prosedur kerja dan pelaporan

Aktiviti Pembelajaran

Pelajar meyediakan laporan amali makmal dan ladang

Refleksi Guru

Pelajr boleh menyediakan laporan amali makmal dan ladang seperti dihendaki oleh LPM


 

Hari: Sabtu

Masa: 8,9

Tarikh: 22 Jan 2011

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Pengenalan ke Kerja Kursus dan Amali Ladang SPN SPM 2358/3

Objektif pembelajaran

Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman melakukan kerja kursus dan amali ladang

Bidang pembelajaran

Kaedah melakukan kerja kursus makmal dan amali lading

Tajuk kerja kursus dan amali lading

Langkah Keselamatan

Hasil Pembelajaran

Menerangkan prosedur kerja dan pelaporan

Aktiviti Pembelajaran

Pelajar meyediakan laporan amali makmal dan ladang

Refleksi Guru

Pelajr boleh menyediakan laporan amali makmal dan ladang seperti dihendaki oleh LPM

No comments:

Post a Comment