Hari: Isnin | Masa: 3,4 | Tarikh: 10 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan tiga kesan iklim secara tidak langsung ke atas pengeluaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan penyusunan grafik Gambar/sampel makanan ternakan/slaid | |
Refleksi Guru | Kelas ditangguh sebab guru terlibat dengan pengagihan buku teks tingkatan 4S5 |
Hari: Isnin | Masa: 5,6 | Tarikh: 10 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.1 Kepentingan Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan empat kepentingan pertanian kepada negara | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Mentafsirkan maklumat dan data yang dikumpul | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan empat kepentingan pertanian kepada negara |
Hari: Isnin | Masa: 8,9 | Tarikh: 10 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh menerangkan tiga kesan iklim secara tidak langsung ke atas pengeluaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan penyusunan grafik Gambar/sampel makanan ternakan/slaid | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan empat kepentingan pertanian di Malaysia |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 11 Jan 2011 |
Form: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.1 Pengenalan 3.2.1 Unsur iklim | |
Hasil Pembelajaran | -Menyatakan faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan -Menerangkan unsur iklim yang mempengaruhi tumbesaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar boleh menyatakan 4 faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran terakan Pelajar boleh menerangkan dua dari 3 unsur iklim yang mempengaruhi tumbesaran ternakan Melengkapkan penyusunan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti 4 faktor yang utama dalam kejayaan penternakan Pelajar sedar bahawa faktor iklim main peranan penting dalam menentukan kejayaan penternakan |
Hari: Selasa | Masa: 8,9 | Tarikh: 11 Jan 2011 |
Tingkatan: 5K5 | Subject:PBI | |
Theme/Chapter | People Level 1..Getting to know you | |
Communication Function | 1.Interpersonal- Taking part in a conversation | |
Language Focus | Grammar-Suggested sentence pattern | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identifying ,gathering ,arranging and presenting information | |
Reflection | Puplis are able to answer orally the answer to the questios provided |
Hari: Rabu | Masa: 1,2 | Tarikh: 12 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | 1. Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Memerhati ,merekod dan membincangkan kesan himpitan iklim ke atas ternakan Sumbangsaran | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan tiga daripada lima kesan langsung himpitan iklim |
Hari: Rabu | Masa: 5,6 | Tarikh: 12 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | 1.Menjelaskan taburan tanaman dan ternakan yang utama. 2. membincangkan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama | |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat rujukan Menandakan taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya mengenalpasti kedudukan taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia |
Hari: Rabu | Masa: 8,9 | Tarikh: 5 Jan 2011 |
Form: 4K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Level 1..Getting to know you | |
Communication Function | 1.Interpersonal- Taking part in a conversation | |
Language Focus | Grammar-Suggested sentence pattern | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identifying ,gathering ,arranging and presenting information | |
Reflection | Puplis are able to answer orally the answer to the questios provided |
Hari: Khamis | Masa: 5,6 | Tarikh: 13 Jan 2011 |
Form: 5K5 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know oneself | |
Communication Function | Interpersonal Level 1- Talking about self,friends and interests and understanding others when they talk about themselves | |
Language Focus | Adjectives Sentences: Postive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identidying,gathering,arranging and presenting information Learning How to learn skills | |
Reflection | Pupis able to complete a biodata about oneself |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 14 Jan 2011 |
Form: 4K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know oneself | |
Communication Function | Interpersonal Level 1- Talking about self,friends and interests and understanding others when they talk about themselves | |
Language Focus | Adjectives Sentences: Postive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identidying,gathering,arranging and presenting information Learning How to learn skills | |
Reflection | Pupis able to complete a biodata about oneself |
Hari: Jumaat | Masa: 3,4 | Tarikh: 14 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1 Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.2 Tanaman dan Ternakan di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | 1.Menjelaskan taburan tanaman dan ternakan yang utama. 2. membincangkan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama | |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat rujukan Menandakan taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya mengenalpasti kedudukan taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia |
Hari: Jumat | Masa: 7,8 | Tarikh: 14 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | 1. Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Memerhati ,merekod dan membincangkan kesan himpitan iklim ke atas ternakan Sumbangsaran | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan tiga daripada lima kesan langsung himpitan iklim |
Pai,
ReplyDeleteT.Kasih kerana menjemput saya melawat blog tn.
Saya dapati ianya kemas, lengkap dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini untuk bangsa kita diSerian.
Kalau u tak mengubah cara pemikiran bidayuh Serian siapa lagi nak buat ketrja ini? Ha.ha/ Jangan marah pai.