Hari: Isnin | Masa: 3,4 | Tarikh: 3 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.1 Pengenalan 3.2.1 Unsur iklim | |
Hasil Pembelajaran | -Menyatakan faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan -Menerangkan unsur iklim yang mempengaruhi tumbesaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar boleh menyatakan 4 faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran terakan Pelajar boleh menerangkan dua dari 3 unsur iklim yang mempengaruhi tumbesaran ternakan Melengkapkan penyusunan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti 4 faktor yang utama dalam kejayaan penternakan Pelajar sedar bahawa faktor iklim main peranan penting dalam menentukan kejayaan penternakan |
Hari: Isnin | Masa: 5,6 | Tarikh: 3 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | PROGRAM ORIENTASI TINGKATAN 4 2011 DI DEWAN SRI SADONG | |
Refleksi Guru |
Hari: Isnin | Masa: 8,9 | Tarikh: 3 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | PROGRAM ORIENTASI TINGKATAN 4 2011 DI DEWAN SRI SADONG | |
Refleksi Guru |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 4 Jan 2011 |
Form: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.1 Pengenalan 3.2.1 Unsur iklim | |
Hasil Pembelajaran | -Menyatakan faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan -Menerangkan unsur iklim yang mempengaruhi tumbesaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar boleh menyatakan 4 faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran terakan Pelajar boleh menerangkan dua dari 3 unsur iklim yang mempengaruhi tumbesaran ternakan Melengkapkan penyusunan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti 4 faktor yang utama dalam kejayaan penternakan Pelajar sedar bahawa faktor iklim main peranan penting dalam menentukan kejayaan penternakan |
Hari: Selasa | Masa: 8,9 | Tarikh: 4 Jan 2011 |
Tingkatan: 5K5 | Subject:PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know you | |
Communication Function | Interpersonal Taking part in conversation and discussions Introducing oneself | |
Language Focus | Suggested sentence patterns:Introducing oneself Sentences:positive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identifying gathering,arranging information | |
Reflection | Pupils able to answer tens questions orally Pupils able to pronounce the underline words |
Hari: Rabu | Masa: 1,2 | Tarikh: 5 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Mentakrif: Himpitan Iklim Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumgbangsaran Melengkap penyusunan grafik Soaljawab | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh mentakrif himpitan iklim Pelajar berjaya menyatakan tiga daripada lima kesan himpitan iklim secara langsung |
Hari: Rabu | Masa: 5,6 | Tarikh: 5 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1: Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.1 Kepentingan Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan empat kepentingan pertanian kepada negara | |
Aktiviti Pembelajaran | Melengkapkan carta minda Sumbangsaran | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya menyatakan empat kepentingan pertanian di Malaysia Pelajar boleh menerangkan nota bedasarkan pita minda |
Hari: Rabu | Masa: 8,9 | Tarikh: 5 Jan 2011 |
Form: 4K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know you | |
Communication Function | Interpersonal Taking part in conversation and discussions Introducing oneself | |
Language Focus | Suggested sentence patterns:Introducing oneself Sentences:positive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Identifying gathering,arranging information | |
Reflection | Pupils able to answer tens questions orally Pupils able to pronounce the underline words |
Hari: Khamis | Masa: 1,2 | Tarikh: 5 Jan 2011 |
Form: 5K5 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know you | |
Communication Function | Interpersonal Taking part in conversation and discussions Introducing oneself Skimming and scanning for specific information and ideas | |
Language Focus | Suggested sentence patterns:Introducing oneself Sentences:positive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Presenting information | |
Reflection | Pupils areable to complete a brief biodata about oneself |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 6 Jan 2011 |
Form: 4K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | People Getting to know you | |
Communication Function | Interpersonal Taking part in conversation and discussions Introducing oneself Skimming and scanning for specific information and ideas | |
Language Focus | Suggested sentence patterns:Introducing oneself Sentences:positive statements | |
Educational Emphases | Thinking Skills Presenting information | |
Reflection | Pupils areable to complete a brief biodata about oneself |
Hari: Jumaat | Masa: 3,4 | Tarikh: 6 Jan 2011 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 1: Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kefahaman kepentingan pertanian kepada negara | |
Bidang pembelajaran | 1.1 Kepentingan Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan empat kepentingan pertanian kepada negara | |
Aktiviti Pembelajaran | Melengkapkan carta minda Sumbangsaran | |
Refleksi Guru | Pelajar berjaya menyatakan empat kepentingan pertanian di Malaysia Pelajar boleh menerangkan nota bedasarkan pita minda |
Hari: Jumat | Masa: 7,8 | Tarikh: 6 Jan 2011 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bidang 3: Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat: Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.2.2 Kesan iklim ke atas pengeluaran ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Mentakrif: Himpitan Iklim Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumgbangsaran Melengkap penyusunan grafik Soaljawab | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh mentakrif himpitan iklim Pelajar berjaya menyatakan tiga daripada lima kesan himpitan iklim secara langsung |
rph yang baik dan kemas terima kasih.
ReplyDelete