Tarikh | 11 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 0705-0815 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.2 Iklim (a) Unsur Iklim (b) Kesan Iklim |
Hasil Pembelajaran | Aras 2. Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan Menerangkan kesan himpitan iklim secara tidak langsung ke atas pengeluaran ternakan |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Menyalin nota ringkas |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza kadar tumbesaran dan pengeluaran ternakan dengan pengarauh cuaca |
Date | 11 Jan 2010 |
Subject | PBI |
Form | 5K1 |
Time | 1205-1240 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversational and discussion Nouns |
Educational Emphases | Thinking skills Making decisions |
Reflection | Pupils able to construct and read aloud simple sentences about myself |
Date | 11 Jan 2010 |
Subject | PBI |
Form | 5K6 |
Time | 1205-1240 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversational and discussion Nouns Informational: Reading and understanding |
Educational Emphases | Thinking skills Making decisions |
Reflection | Pupils able to complete personal profile and read it aloud |
Tarikh | 12 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 0705-0815 |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara |
Bidang Pembelajaran | Tanaman dan ternakan di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Memerihalkan taburan dan ternakan yang utama Menyatakan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama |
Aktiviti Pembelajaran | Menanda taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia Membuat tinjauan dan menyediakan laporan yang berkaitan dengan taburan tanaman yang utama dikawasan setempat |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia Pelajar menghubungkaitkan faktor perkembangang sejarah,ekonomi dan dasar kerajaan dengan taburan ternakan dan ternakan |
Tarikh | 12 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S5 |
Masa | 0815-0925 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.2 Iklim (a) Unsur Iklim (b) Kesan Iklim |
Hasil Pembelajaran | Aras 2. Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan Menerangkan kesan himpitan iklim secara tidak langsung ke atas pengeluaran ternakan |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Menyalin nota ringkas |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza kadar tumbesaran dan pengeluaran ternakan dengan pengarauh cuaca |
Tarikh | 12 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S4 |
Masa | 1020-1130 |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara |
Bidang Pembelajaran | Tanaman dan ternakan di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Memerihalkan taburan dan ternakan yang utama Menyatakan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama |
Aktiviti Pembelajaran | Menanda taburan tanaman dan ternakan pada peta Malaysia Membuat tinjauan dan menyediakan laporan yang berkaitan dengan taburan tanaman yang utama dikawasan setempat |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti taburan tanaman dan ternakan utama di Malaysia Pelajar menghubungkaitkan faktor perkembangang sejarah,ekonomi dan dasar kerajaan dengan taburan ternakan dan ternakan |
Tarikh | 13 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 0815-0925 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.2 Iklim (a) Unsur Iklim (b) Kesan Iklim |
Hasil Pembelajaran | Aras 2. Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan Menerangkan cara-cara mengurangkan kesan himpitan iklim |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Menyalin nota ringkas |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan langkah yang paling berkesan untuk mengurangkan kesan himpitan iklim |
Date | 13 Jan 2010 |
Subject | PBI |
Form | 5K1 |
Time | 1055-1205 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Obtain information about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Talking about self,friends and interest and understanding other when they talk about themselves Nouns |
Educational Emphases | Thinking skills Discussion and presentation of ideas |
Reflection | Pupils able to give information: talking about yourself,introducing yourself and introducing others |
Date | 14 Jan 2010 |
Subject | PBI |
Form | 5K6 |
Time | 0705-0815 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Obtain information about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Talking about self,friends and interest and understanding other when they talk about themselves Nouns |
Educational Emphases | Thinking skills Discussion and presentation of ideas |
Reflection | Pupils able to give information: talking about yourself,introducing yourself and introducing others |
Tarikh | 14 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 1055-1205 |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara |
Bidang Pembelajaran | Tanaman dan ternakan di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Menyatakan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama Aras 2: Menghubungkaitkan faktor-faktor iklim, perkembangan sejarah, ekonomi dan Dasar kerajaan dengan taburan tanaman dan ternakan utama |
Aktiviti Pembelajaran | i.Kerja Kumpulan: Menyatakan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan utama ii.Membuat tinjauan dan menyediakan laporan yang berkaitan dengan taburan tanaman yang utama dikawasan setempat |
Refleksi Guru | Pelajar menghubungkaitkan faktor perkembangang sejarah,ekonomi dan dasar kerajaan dengan taburan ternakan dan ternakan |
Tarikh | 15 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 0705-0815 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.2 Iklim (a) Unsur Iklim (b) Kesan Iklim |
Hasil Pembelajaran | Aras 2. Menerangkan kesan himpitan iklim secara langsung ke atas pengeluaran ternakan Menerangkan cara-cara mengurangkan kesan himpitan iklim |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Menyalin nota ringkas |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan langkah yang paling berkesan untuk mengurangkan kesan himpitan iklim |
Tarikh | 15 Jan 2010 |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S4 |
Masa | 0940-1040 |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang kepentingan pertanian kepada negara |
Bidang Pembelajaran | Tanaman dan ternakan di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Menyatakan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan yang utama Aras 2: Menghubungkaitkan faktor-faktor iklim, perkembangan sejarah, ekonomi dan Dasar kerajaan dengan taburan tanaman dan ternakan utama |
Aktiviti Pembelajaran | i.Kerja Kumpulan: Menyatakan faktor yang mempengaruhi taburan tanaman dan ternakan utama ii.Membuat tinjauan dan menyediakan laporan yang berkaitan dengan taburan tanaman yang utama dikawasan setempat |
Refleksi Guru | Pelajar menghubungkaitkan faktor perkembangang sejarah,ekonomi dan dasar kerajaan dengan taburan ternakan dan ternakan |
Terima kasih. RPH yang kompresif dan terkini.
ReplyDeleteTahniah!Semoga pelajar-pelajar kita akan terus cemerlang dengan keunggulan kerja cikgu