Tarikh | 18 Jan 2010 (Isnin) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 0705-0815 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.3 Pemakanan (a) Kepentingan pemakanan (b) Kelas Makananaan ( c ) Sistem pencernaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan dan menerangkan kepentingan pemakanan Menyenaraikan dan menerangkan jenis dan fungsi nutrien Aras 1 Mengenalpasti struktur sistem pencernaan ruminan dan bukan ruminan
|
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Melakar dan melabel sistem ruminant dan buka ruminant |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza jenis makanan dengan sistem pencernaan ternakan |
Date | 18 Jan 2010 (Monday) |
Subject | PBI |
Form | 5K1 |
Time | 0945-1055 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversational and discussion Nouns |
Educational Emphases | Thinking skills Making decisions |
Reflection | Pupils able to construct and read aloud simple sentences about myself |
Date | 18 Jan 2010 (Isnin) |
Subject | PBI |
Form | 5K6 |
Time | 1205-1240 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversational and discussion Nouns Informational: Reading and understanding |
Educational Emphases | Thinking skills Making decisions |
Reflection | Pupils able to complete personal profile and read it aloud |
Tarikh | 19 Jan 2010 (Selasa) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 0705-0825 |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan tujuh trend pertanian di Malaysia Aras 2 Menjelaskan tujuh trend pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan Menyediakan laporan berkumpulan (satu trend bagi setiap kumpulan) |
Refleksi Guru | Wakil setiap kumpulan berjaya membaca laporan yang disediakan Pelajar disediakan kuiz untuk menentukan tahap kefahaman mereka |
Tarikh | 19 Jan 2010 (Selasa) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S5 |
Masa | 0815-0925 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.3 Pemakanan (a) Kepentingan pemakanan (b) Kelas Makananaan ( c ) Sistem pencernaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan dan menerangkan kepentingan pemakanan Menyenaraikan dan menerangkan jenis dan fungsi nutrien Aras 1 Mengenalpasti struktur system pencernaan ruminan dan bukan ruminan
|
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Melakar dan melabel system ruminant dan buka ruminant |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza jenis makanan dengan sisten pencernaan ternakan |
Tarikh | 19 Jan 2010 (Selasa) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S4 |
Masa | 1020-1130 |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan tujuh trend pertanian di Malaysia Aras 2 Menjelaskan tujuh trend pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan Menyediakan laporan berkumpulan (satu trend bagi setiap kumpulan) |
Refleksi Guru | Wakil setiap kumpulan berjaya membaca laporan yang disediakan Pelajar disediakan kuiz untuk menentukan tahap kefahaman mereka |
Tarikh | 20 Jan 2010 (Rabu) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 0815-0925 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | d.Bahan makanan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan: foraj,foder,pasture dan konsentrat Mengenal pasti jenis bahan makanan ternakan Menyatakan maksud rumput baik pilih |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Melakar dan melabel system ruminant dan buka ruminant |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza jenis makanan foraj dan konsentrat |
Date | 20 Jan 2010 (Rabu) |
Subject | PBI |
Form | 5K1 |
Time | 0945-1055 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversational and discussion Nouns |
Educational Emphases | Thinking skills Making decisions |
Reflection | Pupils able to construct and read aloud simple sentences about myself |
Date | 21 Jan 2010 (Khamis) |
Subject | PBI |
Form | 5K6 |
Time | 0705-0815 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversational and discussion Nouns |
Educational Emphases | Thinking skills Making decisions |
Reflection | Pupils able to construct and read aloud simple sentences about myself |
Tarikh | 21 Jan 2010 (Khamis) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 1055-1205 |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan tujuh trend pertanian di Malaysia Aras 2 Menjelaskan tujuh trend pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan Menyediakan laporan berkumpulan (satu trend bagi setiap kumpulan) |
Refleksi Guru | Wakil setiap kumpulan berjaya membaca laporan yang disediakan Pelajar disediakan kuiz untuk menentukan tahap kefahaman mereka |
Tarikh | 22 Jan 2010 (Jumaat) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 0815-0925 |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | d.Bahan makanan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan: foraj,foder,pasture dan konsentrat Mengenal pasti jenis bahan makanan ternakan Menyatakan maksud rumput baik pilih |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar/sampel/slaid iii. Perbincangan dalam kumpulan iv Melakar dan melabel system ruminant dan buka ruminant |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membandingbeza jenis makanan foraj dan konsentrat |
Tarikh | 22 Jan 2010 (Jumaat) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 0940-1040 |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan tujuh trend pertanian di Malaysia Aras 2 Menjelaskan tujuh trend pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan Menyediakan laporan berkumpulan (satu trend bagi setiap kumpulan) |
Refleksi Guru | Wakil setiap kumpulan berjaya membaca laporan yang disediakan Pelajar disediakan kuiz untuk menentukan tahap kefahaman mereka |
Date | 23 Jan 2010 (Sabtu) |
Subject | PBI |
Form | 5K6 |
Time | 0705-0815 |
Theme/Chapter | People: Getting to know you |
Objectives | Talk and write about yourself and your friends |
Level | 1 |
Activities | Interpersonal: Taking part in conversation and discussions Informational: Reading and understanding for specific information and ideas |
Educational Emphases | Thinking skills: Identifying,gathering,arranging and presenting information Discussions and presentations of ideas |
Reflection | Pupils able to construct and read aloud simple sentences about myself |
Tarikh | 23 Jan 2010 (Sabtu) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 1010-1050 |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan tujuh trend pertanian di Malaysia Aras 2 Menjelaskan tujuh trend pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan Menyediakan laporan berkumpulan (satu trend bagi setiap kumpulan) |
Refleksi Guru | Wakil setiap kumpulan berjaya membaca laporan yang disediakan Pelajar disediakan kuiz untuk menentukan tahap kefahaman mereka |
No comments:
Post a Comment