Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 25 Oktober 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pembetulan soalan peperiksaan esei | |
Bidang pembelajaran | Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh mengamalkan formula 1H & 4W dalam jawapan mereka | |
Aktiviti Pembelajaran | Pembetulan: Soalan Esei Soalan kualitatif-senarai fakta dan menerangkan fakta tersebut Lima isu pertanian di Malaysia | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti kelemahan mereka. Pelajar diperingatkan bahawa setiap soalan penerangan perlu ada satu fakta dan satu keterangan |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh: 25 Oktober 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Pupils able to write sensible sentences Pupils able to read aloud the sentences they have constructed | |
Language Focus | Revision. Direct Wriiting | |
Educational Emphases | Speech based on 'Feel Good, Live Healthy' Format of speech Content Sentence expansion | |
Reflection | Pupils are able to expand notes to form simple and sensible sentences |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 25 Oktober 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Pupils able to write sensible sentences Pupils able to read aloud the sentences they have constructed | |
Language Focus | Revision. Direct Wriiting | |
Educational Emphases | Speech based on 'Feel Good, Live Healthy' Format of speech Content Sentence expansion | |
Reflection | Pupils are able write on the board simple sentences on notes provided |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 26 Oktober 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Peperiksaan Akhir Tahun 2010 SAINS 1 | |
Refleksi Guru | Peperiksaan berjalan dengan lancar |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh 26 Oktober 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pembetulan soalan peperiksaan esei | |
Bidang pembelajaran | Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh mengamalkan formula 1H & 4W dalam jawapan mereka | |
Aktiviti Pembelajaran | Pembetulan: Soalan Esei Soalan kualitatif-senarai fakta dan menerangkan fakta tersebut Lima isu pertanian di Malaysia | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti kelemahan mereka. Pelajar diperingatkan bahawa setiap soalan penerangan perlu ada satu fakta dan satu keterangan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 26 Otober 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Peperiksaan Akhir Tahun 2010 SAINS 2 | |
Refleksi Guru | Peperiksaan berjalan dengan lancar |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 27 Oktober 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pembetulan soalan peperiksaan esei | |
Bidang pembelajaran | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan pengeluaran tumbuhan | |
Hasil Pembelajaran | Pembetulan dan Ulangkaji SPM | |
Aktiviti Pembelajaran | Pembetulan: Soalan Kuantitatif Soalan Pengiraan- Pengiraan Baja | |
Refleksi Guru | Separuh pelajar boleh mengaplikasikan formula untuk menjawab soalan dengan tepat |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 27 Oktober 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Pupils able to write sensible sentences Pupils able to read aloud the sentences they have constructed | |
Language Focus | Revision. Direct Wriiting | |
Educational Emphases | Speech based on 'Feel Good, Live Healthy' Format of speech Content Sentence expansion | |
Reflection | Pupils are able to expand notes to form simple and sensible sentences |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 28 Oktober 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Exercise | |
Communication Function | Pupils able to write sensible sentences Pupils able to read aloud the sentences they have constructed | |
Language Focus | Revision. Direct Wriiting | |
Educational Emphases | Speech based on 'Feel Good, Live Healthy' Format of speech Content Sentence expansion | |
Reflection | Pupils are able to expand notes to form simple and sensible sentences |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 28 Oktober 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Peperiksaan Akhir Tahun 2010 Pendidikan Sains Sukan 2 | |
Refleksi Guru | Peperiksaan berjalan dengan lancar |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 29 Okt 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pembetulan soalan peperiksaan esei | |
Bidang pembelajaran | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan pengeluaran tumbuhan | |
Hasil Pembelajaran | Pembetulan dan Ulangkaji SPM | |
Aktiviti Pembelajaran | Pembetulan: Soalan Kuantitatif Soalan Pengiraan- Pengiraan Baja | |
Refleksi Guru | Separuh pelajar boleh mengaplikasikan formula untuk menjawab soalan dengan tepat |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 29 Okt 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Peperiksaan Akhir Tahun 2010 PSK | |
Refleksi Guru | Peperiksaan berjalan dengan lancar |
Cikgu perlu edit sedikit RPH yang berikut:
ReplyDeleteIsnin, 25.10.10 & 01.11.10 - 5K6: bahagian Masa
Rabu, 03.11.10 - 5S4: bahagian Refleksi Guru
RPH kemas kini. Terima kasih kerana berusaha menghantar RPH cikgu.
htchong