Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 8 Nov 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Ulangkaji soalan kuantititif Sains Pertanian Kertas 2 | |
Bidang pembelajaran | Tajuk: Soalan kuantitatif
| |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh membandingbeza antara:
| |
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan Sumbangsarang Melengkapkan pengusunan grafik | |
Refleksi Guru | Semua pelajar boleh menjawab soalan berdasarkan format dan urutan yang betul |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh: 8 Nov 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | ||
Communication Function | Pupils able to write a composition based on one of the following topics | |
Language Focus | Revision. Continuous writing 'Importance of Clean Water' | |
Educational Emphases | Format Continuous Writing Tenses Content Sentences Expansion | |
Reflection | All the pupils are able to discuss the notes provided. Some of the pupils are able to construct orally simple sentences based on the notes provided |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 8 Nov 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | ||
Communication Function | Pupils able to write a composition based on one of the following topics | |
Language Focus | Revision. Continuous writing 'Importance of Clean water' | |
Educational Emphases | Format Continuous Writing Tenses Content Sentences Expansion | |
Reflection | All the pupils are able to discuss and elaborate on the notes provided |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 9 Nov 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pelajar boleh mengenalpasti kelemahan dan kekuatan dalam jawapan peperiksaan akhir tahun 2010 | |
Bidang pembelajaran | Pembetulan dan Ulangkaji jawapan kertas jawapan peperiksaan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar tidak mengulang kesalahan yang mereka lakukan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengembalikan jawapan kertas 2 Membuat pembeutualan Menyediakan jawapan contoh untuk disalin oleh pelajar | |
Refleksi Guru | Di harap supaya semua pelajar tidak mengulangi kesilapan ke atas jawapan mereka apabila menjawap soalan yang sama |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh 9 Nov 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Ulangkaji soalan kuantititif Sains Pertanian Kertas 2 | |
Bidang pembelajaran | Tajuk: Soalan kuantitatif
| |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh membandingbeza antara:
| |
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan dan Sumbangsarang Melengkapkan pengusunan grafik | |
Refleksi Guru | Semua pelajar boleh menjawab soalan berdasarkan format dan urutan yang betul |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 9 Nov 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pelajar boleh mengenalpasti kelemahan dan kekuatan dalam jawapan peperiksaan akhir tahun 2010 | |
Bidang pembelajaran | Pembetulan dan Ulangkaji jawapan kertas jawapan peperiksaan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar tidak mengulang kesalahan yang mereka lakukan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengembalikan jawapan kertas 2 Membuat pembeutualan Menyediakan jawapan contoh untuk disalin oleh pelajar | |
Refleksi Guru | Di harap supaya semua pelajar tidak mengulangi kesilapan ke atas jawapan mereka apabila menjawap soalan yang sama |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 10 Nov 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pembetulan soalan peperiksaan esei | |
Bidang pembelajaran | Menguji pH tanah dengan keadah Kuhn Cara melakukan cantuman markot atau tut | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh menjawab dengan tepat soalan berbentuk laporan ladang dan makmal berkaiatan dengan pertanian | |
Aktiviti Pembelajaran | Pembetulan: Soalan berbentuk laporan ladang dan makmal Soalan : Huraiakan langkah-langkah menguji pH tanah dengan keadaan Kuhn atau petunjuk Universal | |
Refleksi Guru | Tiga daripada empat pelajar dalam kelas boleh menjawab soalan berdasarkan format yang dan urutan yang betul |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 10 Nov 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | ||
Communication Function | Pupils able to write a composition based on one of the following topics | |
Language Focus | Revision. Continuous writing 'Importance of Clean Water' | |
Educational Emphases | Format Continuous Writing Tenses Content Sentences Expansion | |
Reflection | All the pupils are able to discuss and elaborate on the notes provided. Some of the pupils are able to construct orally simple sentences based on the notes provided |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 11 Nov2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | ||
Communication Function | Pupils able to write a composition based on one of the following topics | |
Language Focus | Revision. Continuous writing 'Importance of Clean Water' | |
Educational Emphases | Format Continuous Writing Tenses Content Sentences Expansion | |
Reflection | All the pupils are able to discuss the notes provided. Some of the pupils are able to construct orally simple sentences based on the notes provided |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 11 Nov 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pelajar boleh mengenalpasti kelemahan dan kekuatan dalam jawapan peperiksaan akhir tahun 2010 | |
Bidang pembelajaran | Pembetulan dan Ulangkaji jawapan kertas jawapan peperiksaan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar tidak mengulang kesalahan yang mereka lakukan | |
Aktiviti Pembelajaran | Pembetulan dan Ulangkaji soalan peperiksaan akhir tahun 2010 Soalan kuantitatif: Isu pertanian di Malaysia Peranan agensi dan institusi pertanian di Malaysia | |
Refleksi Guru | Tiga daripada empat pelajar dalam kelas boleh menjawab soalan berdasarkan format dan urutan yang betul |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 12 Nov 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pengaruh pengawalatur tumbuhan terhadap kemasakan hasil tanaman | |
Bidang pembelajaran | Kesan pengawalatur sinetik ke atas kemasakan buah pisang | |
Hasil Pembelajaran | Kesan kalsium karbida ke atas kemasakan buah pisang | |
Aktiviti Pembelajaran | Menentukan bahan dan peralatan Langkah/prosedur kerja mengikut urutan yang betul Langkah keselamatan | |
Refleksi Guru | Pelajar dibahagikan kepada enam kumpulan kerja Pelajar berjaya melakukan ekspiremen berdasarkan arahan yang ditetapkan |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 12 Nov 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | Pengaruh pengawalatur tumbuhan terhadap kemasakan hasil tanaman | |
Bidang pembelajaran | Kesan pengawalatur sinetik ke atas kemasakan buah pisang | |
Hasil Pembelajaran | Kesan kalsium karbida ke atas kemasakan buah pisang | |
Aktiviti Pembelajaran | Menentukan bahan dan peralatan Langkah/prosedur kerja mengikut urutan yang betul Langkah keselamatan | |
Refleksi Guru | Pelajar dibahagikan kepada enam kumpulan kerja Pelajar berjaya melakukan ekspiremen berdasarkan arahan yang ditetapkan |
No comments:
Post a Comment