Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 2 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Menyelesaikan masalah dalam pengurusan ladang | |
Bidang pembelajaran | Analisis dan Penilaian Operasi Ladang | |
Hasil Pembelajaran | Aras 3: Menganalisis rekod fizikal Paras pengeluaran tanaman Paras pengeluaran ternakan Kecekapan penggunaan sumber pengeluaran | |
Aktiviti Pembelajaran | Membentangkan hasil analisis rekod fizikal dalam bentuk laporan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membentangkan jawapan yang diutarakan Menjelaskan rasional keputusan |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh: 2 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Directed Writing | |
Communication Function | You could be asked to describe a place, a person or an event | |
Language Focus | Adjective Adverb Tenses | |
Educational Emphases | Using interesting adjectives and adverb to lend colour to your description | |
Reflection | Pupils able to write a descriptive essay to create a deeply involved and vivid experience |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 2 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Directed Writing | |
Communication Function | You could be asked to describe a place, a person or an event. | |
Language Focus | Use sufficient details so that reader can easily imagine what is being described When describing an event,set the pace correctly Use the correct tense and sentence sequences | |
Educational Emphases | Using interesting adjectives and adverb to make your descriptions come alive | |
Reflection | Pupils able to write a descriptive essay to create a deeply involved and vivid experience |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 3 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | 2.4 Biosis Kepentingan ekonomi organisma | |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menjelaskan tanda-tanda umun penyekait dan serangan perosak Menerangkan jenis hubungan hidup Hubungan mikoriza Simbosis | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengenaplasti tanda-tanda umun penyakit dan serangan perosak Menerangkan jenis hubungan mikoriza dan simbiosis | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh mengenalpasti tanda-tanda penyakit pada bahagian-bahagian tanaman Pelajar bolen membandingbeza antara hubungan mikoriza dan simbiosis |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh 3 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Menyelesaikan masalah dalam pengurusan ladang | |
Bidang pembelajaran | Analisis dan Penilaian Operasi Ladang | |
Hasil Pembelajaran | Aras 3: Menganalisis rekod fizikal Paras pengeluaran tanaman Paras pengeluaran ternakan Kecekapan penggunaan sumber pengeluaran | |
Aktiviti Pembelajaran | Membentangkan hasil analisis rekod fizikal dalam bentuk laporan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh membentangkan jawapan yang diutarakan Menjelaskan rasional keputusan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 3 ogos 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | 2.4 Biosis Kepentingan ekonomi organisma | |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menjelaskan tanda-tanda umun penyekait dan serangan perosak Menerangkan jenis hubungan hidup Hubungan mikoriza Simbosis | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengenaplasti tanda-tanda umun penyakit dan serangan perosak Menerangkan jenis hubungan mikoriza dan simbiosis | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh mengenalpasti tanda-tanda penyakit pada bahagian-bahagian tanaman Pelajar bolen membandingbeza antara hubungan mikoriza dan simbiosis |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 4 ogos 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Pengiraan kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian Pengiraan kuantiti baja Program pembajaan | |
Aktiviti Pembelajaran | UJAN BULANAN SAINS PERTANIAN | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menunjukkan langkah kerja dan memberi jawapan tepat mengikut formula yang ditetapkan |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 4 Ogos 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision dan reinforcement exercises on Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Section A Graphic Material & Short Texts | |
Communication Function | For each of the question ,read the question first and then study the information given to find the best answer | |
Language Focus | Direct and indirect speech Instructions Announcement Report | |
Educational Emphases | Red the extract, newspaper cutting, advertisement, articles and news report | |
Reflection | Pupils able to answer the questios 1-6 Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 119 |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 5 Ogos 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision dan reinforcement exercises on Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Section A Graphic Material & Short Texts | |
Communication Function | For each of the question ,read the question first and then study the information given to find the best answer | |
Language Focus | Direct and indirect speech Instructions Announcement Report | |
Educational Emphases | Red the extract, newspaper cutting, advertisement, articles and news report | |
Reflection | Pupils able to answer the questios 1-6 Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 119 |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 5 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Menyelesaikan masalah mudah dalan pengurusan tanaman | |
Bidang pembelajaran | 2.4 Biosis Pengawalan organisma | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menjelaskan kaedah mengawal organisma | |
Aktiviti Pembelajaran | Menjelaskan enam kaedah pengawalan organisma perosak | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menunjukkan langkah kerja dan memberi jawapan tepat mengikut formula yang ditetapkan |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 6 Ogos 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan Menyelesaikan suatu bidang usaha secara terancang dan teratur | |
Bidang pembelajaran | Pelaksanaaan Operasi ladang Pemerolehan sumber pengeluaran | |
Hasil Pembelajaran | Belanjawan lengkap Pulangan setiap ringgit dilabur Keputusan berdasarkan PSRL | |
Aktiviti Pembelajaran | UJIAN BULANAN SAINS PERTANIAN | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menjawab soalan berbentuk kuantitatif mengikut format dan pengiraan tetap |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 6 Ogos 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Pengiraan kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian Pengiraan kuantiti baja Program pembajaan | |
Aktiviti Pembelajaran | UJAN BULANAN SAINS PERTANIAN | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menunjukkan langkah kerja dan memberi jawapan tepat mengikut formula yang ditetapkan |
No comments:
Post a Comment