Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 19 Jul 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai mekanisasi ladang Mengaplikasikan pengetahuan tentang mekanisasi dalam pengeluaran tanaman dan ternakan | |
Bidang pembelajaran | Mekanisasi Ladang d) Sistem pengairan dan penyaliran | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Mengenalpasti jenis sistem pengairan -titisan -percikan Menbandingbeza sistem pengairan titisan dengan pengairan percikan | |
Aktiviti Pembelajaran | Membaca lakaran ladang sebuah bidang usaha yang menggunakan jenis sistem pengairan Melakukan amali secara individu | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh melakar dan mengenalpsati komponen susunan sistem pengairan yang menggunakan pengairan percikan dan titisan |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh:19 Jul 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision dan reinforcement exercises on Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Section A Graphic Material & Short Texts | |
Communication Function | For each of the question ,read the question first and then study the information given to find the best answer | |
Language Focus | Direct and indirect speech Instructions Announcement Report | |
Educational Emphases | Read the extract, newspaper cutting, advertisement, articles and news report | |
Reflection | Pupils able to answer the questios 1-6 Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 119 |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 19 Jul 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision dan reinforcement exercises on Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Section A Graphic Material & Short Texts | |
Communication Function | For each of the question ,read the question first and then study the information given to find the best answer | |
Language Focus | Direct and indirect speech Instructions Announcement Report | |
Educational Emphases | Red the extract, newspaper cutting, advertisement, articles and news report | |
Reflection | Pupils able to answer the questios 1-6 Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 119 |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 20 Jul 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan jeinis-jenis hakisan Menyatakan cara cara mengatasi hakisan Mengenlpasti jenis-jenis hakisan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengenalpasti lakaran jenis-jenis hakisan Menyatakan empat cara mengatasi hakisan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menjawab dengan tepat latihan berkenaan dengan tajuk dalam Buku Manual Latihan SPN Pelajar boleh mengenalpasti jenis-jenis hakisan |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh 20 Jul 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai mekanisasi ladang Mengaplikasikan pengetahuan tentang mekanisasi dalam pengeluaran tanaman dan ternakan | |
Bidang pembelajaran | Mekanisasi Ladang d) Sistem pengairan dan penyaliran | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Mengenalpasti jenis sistem pengairan -titisan -percikan Menbandingbeza sistem pengairan titisan dengan pengairan percikan | |
Aktiviti Pembelajaran | Membaca lakaran ladang sebuah bidang usaha yang menggunakan jenis sistem pengairan Melakukan amali secara individu | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh melakar dan mengenalpsati komponen susunan sistem pengairan yang menggunakan pengairan percikan dan titisan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 20 Jul 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 dan 2 Menyatakan cara membaiki keadaan tanah Menyatakan cara membaja Menyatakan tujuan pengapuran | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan lama cara membaiki keadaan tanah Melakar dan melabel empat cara membaja tanah Menyatakan tiga jenis kapur dan tujuan membaja | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menjawab dengan tepat latihan berkenaan dengan tajuk dalam Buku Manual Latihan SPN Pelajar melabel dan melakar dengan tepat cara membaja tanah |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 21 Jun 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan Menyelesaikan suatu bidang usaha secara terancang dan teratur | |
Bidang pembelajaran | Pelaksanaaan Operasi ladang Pemerolehan sumber pengeluaran | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan bagaimana sumber pengeluaran diperoleh Mengenalpasti rekod fizikal dan rekod kewangan Menerangkan aspek pengurusan operasi ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan bagaimana memperolehi empat sumber pengeluaran Melengkapkan butiran dalam rekod fizikal dan rekod kewangan Menerangkan empat aspek pengurusan operasi ladang | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh memjawab soalan pengukuhan dan Bulu Manual Latihan SPN dan melengkap dengan tepat butiran di rekod kewangan dan fizikal |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 21 Jun 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision dan reinforcement exercises on Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Section A Graphic Material & Short Texts | |
Communication Function | For each of the question ,read the question first and then study the information given to find the best answer | |
Language Focus | Direct and indirect speech Instructions Announcement Report | |
Educational Emphases | Red the extract, newspaper cutting, advertisement, articles and news report | |
Reflection | Pupils able to answer the questios 1-6 Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 119 |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 22 Jul 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision dan reinforcement exercises on Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Section A Graphic Material & Short Texts | |
Communication Function | For each of the question ,read the question first and then study the information given to find the best answer | |
Language Focus | Direct and indirect speech Instructions Announcement Report | |
Educational Emphases | Red the extract, newspaper cutting, advertisement, articles and news report | |
Reflection | Pupils able to answer the questios 1-6 Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 119 |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 22 Jul 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan peringkat pemugaran dan tujuannya Mengenalpasti alat-alat pemugaran primer dan sekunder Menyatakan jenis hakisan tanah oleh agen air | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan dua jenis pemugaran Mengenalpasti alat-alat pemugaran primer dan skunder dan fungsinya Mengenalpasti tiga jenis hakisan oleh air | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti alat-alat pemugaran dan fungsinya Pelajar mengenalpasti tiga jenis hakisan oleh agen air |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 23 Jul 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan Menyelesaikan suatu bidang usaha secara terancang dan teratur | |
Bidang pembelajaran | Pelaksanaaan Operasi ladang Pemerolehan sumber pengeluaran | |
Hasil Pembelajaran | Menerangkan bagaimana sumber pengeluaran diperoleh Mengenalpasti rekod fizikal dan rekod kewangan Menerangkan aspek pengurusan operasi ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan bagaimana memperolehi empat sumber pengeluaran Melengkapkan butiran dalam rekod fizikal dan rekod kewangan Menerangkan empat aspek pengurusan operasi ladang | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh memjawab soalan pengukuhan dan Bulu Manual Latihan SPN dan melengkap dengan tepat butiran di rekod kewangan dan fizikal |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 23 Jul 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan peringkat pemugaran dan tujuannya Mengenalpasti alat-alat pemugaran primer dan sekunder Menyatakan jenis hakisan tanah oleh agen air | |
Aktiviti Pembelajaran | Menerangkan dua jenis pemugaran Mengenalpasti alat-alat pemugaran primer dan skunder dan fungsinya Mengenalpasti tiga jenis hakisan oleh air | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti alat-alat pemugaran dan fungsinya Pelajar mengenalpasti tiga jenis hakisan oleh agen air |
No comments:
Post a Comment