Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 3 Mei 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sektor pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat yang sesuai untuk pembelajaran dan pengetahuan |
Hari: isnin | Masa: 67 | Tarikh: 3 Mei 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | How to safeguard the environment | |
Communication Function | Listening/Writing Listen to, understand ,ask for and give information on environmental issues such as pollution | |
Language Focus | Write out speeches or talk on environmental issues such as pollution using all the information provided | |
Educational Emphases | Paragraphing, Sentences Connectors and correct tenses | |
Reflection | Pupils able to write a guided composition on how to maintain the environment |
Hari: isnin | Masa: 9 | Tarikh: 3 Mei 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | How to safeguard the environment | |
Communication Function | Listening/Writing Listen to, understand, ask for and give information on environmental issues such as pollution | |
Language Focus | Write out speeches or talk on environmental issues such as pollution using all the information provided | |
Educational Emphases | Paragraphing, Sentences Connectors and correct tenses | |
Reflection | Pupils able to write a guided composition on how to maintain the environment |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 4 Mei 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dam amali Mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | Menjalankan eksperimen untuk menunjukkan butir pepejal tanah secara mendapan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh menentukan butir pepejal tanah secara mendapan dan menyatakan nama tanah berpandu Carta Segi Tiga Tekstur Tanah Sistem Anterberg | |
Aktiviti Pembelajaran | Membincangkan komponen tanah dan kepentingnya Menginterpretasi data dan pemerhatian eksperimen untuk menunjukkan butir pepejal tanah secara mendapan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan peratus tekstur tanah dan jenis tanah berpandu Carta Segi Tiga Tekstur Tanah |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh:4 Mei 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sector pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat untuk bahan pembelajaran dan pengetahuan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 4 Mei 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dam amali Mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | Menjalankan eksperimen untuk menunjukkan butir pepejal tanah secara mendapan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh menentukan butir pepejal tanah secara mendapan dan menyatakan nama tanah berpandu Carta Segi Tiga Tekstur Tanah Sistem Anterberg | |
Aktiviti Pembelajaran | Membincangkan komponen tanah dan kepentingnya Menginterpretasi data dan pemerhatian eksperimen untuk menunjukkan butir pepeja tanah secara mendapan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan peratus tekstur tanah dan jenis tanah berpandu Carta Tiga Segi Tekstur Tanah |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 5 Mei 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dam amali Mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | Sifat kimia tanah | |
Hasil Pembelajaran | Menjalankan eksperimen menguji pH tanah menggunakan kaedah larutan penunjuk | |
Aktiviti Pembelajaran | Menjalankan eksperimen untuk menentukan pH tanah menggunakan larutan penunjuk atau Kaedah Kuhn Membuat pelaporan | |
Refleksi Guru | Pelajar perlu menunggu 24 untk mendapat keputusan Tugasan dibuat secara berpasangan Keputusan akan dicatatkan |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 5 Mei 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision-Comprehension passage | |
Communication Function | Inference, Reading and understanding, | |
Language Focus | Vocabulary, Simple/Compound sentences, Tenses and sentences connectors | |
Educational Emphases | Locating facts Interpreting ideas | |
Reflection | Pupils able to get a overall idea of the passage. Pupils able to locate the sentences containing the answers to the questions |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 6 Mei 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision-Comprehension passage | |
Communication Function | Inference, Reading and understanding, | |
Language Focus | Vocabulary, Simple/Compound sentences, Tenses and sentences connectors | |
Educational Emphases | Locating facts ,Interpreting ideas | |
Reflection | Pupils able to get a overall idea of the passage. Pupils able to locate the sentences containing the answers to the questions |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 6 Mei 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Ulangkaji soalan Esei berbentuk laporan eksperimen makmal atau ladang | |
Objektif pembelajaran | Pelajar boleh menjawab soalan tiga atau empat peperiksaan | |
Bidang pembelajaran | Langkah/Prosedur membuat laporan ladang | |
Hasil Pembelajaran | Menyediakan Senaraikan bahan/Radas, Prosedur,Pemerhatian dan Kesimpulan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengikut format yang telah disediakan Guru mengadakan perbicangan kumpulan dan pelajar menyediakan pelaporan | |
Refleksi Guru | Proses Pembelajaran dan pengajaran berjalan dengan lancar |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 7 Mei 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sector pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat yang perlu untuk pembelajaran dan pengetahuan |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 7 Mei 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Ulangkaji soalan Esei berbentuk laporan eksperimen makmal atau ladang | |
Objektif pembelajaran | Pelajar boleh menjawab soalan tiga atau empat peperiksaan | |
Bidang pembelajaran | Langkah/Prosedur membuat laporan ladang | |
Hasil Pembelajaran | Menyediakan Senaraikan bahan/Radas, Prosedur,Pemerhatian dan Kesimpulan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengikut format yang telah disediakan Guru mengadakan perbicangan kumpulan dan pelajar menyediakan pelaporan | |
Refleksi Guru | Proses Pembelajaran dan pengajaran berjalan dengan lancar |
No comments:
Post a Comment