Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 26 April 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sektor pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat yang sesuai |
Hari: isnin | Masa: 67 | Tarikh: 26 April 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | How to safeguard the environment | |
Communication Function | Listening/Writing Listen to, understand ,ask for and give information on environmental issues such as pollution | |
Language Focus | Write out speeches or talk on environmental issues such as pollution | |
Educational Emphases | Pupils able to write a speech on how the safeguard the environment using the information provided | |
Reflection | Pupils able to write a guided composition on environment |
Hari: isnin | Masa: 9 | Tarikh: 26 April 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | How to safeguard the environment | |
Communication Function | Listening/Writing Listen to, understand, ask for and give information on environmental issues such as pollution | |
Language Focus | Write out speeches or talk on environmental issues such as pollution | |
Educational Emphases | Pupils able to write a speech on how the safeguard the environment using the information provided | |
Reflection | Pupils able to write a guided composition on environment |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 27 April 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sector pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat yang sesuai |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh: 27 April 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sector pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat yang sesuai |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 27 April 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dam amali Mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | Menjalankan eksperimen untuk menunjukkan butir pepejal tanah secara mendapan | |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh menentukan butir pepejal tanah secara mendapan dan menyatakan nama tanah berpandu Carta Segi Tiga Tekstur Tanah Sistem Anterberg | |
Aktiviti Pembelajaran | Membincangkan komponen tanah dan kepentingnya Menginterpretasi data dan pemerhatian eksperimen untuk menunjukkan butir pepeja tanah secara mendapan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan peratus tekstur tanah dan jenis tanah |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 28 April 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dam amali Mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | Sifat kimia tanah | |
Hasil Pembelajaran | Menjalankan eksperimen menguji pH tanah menggunakan kaedah larutan penunjuk | |
Aktiviti Pembelajaran | Menjalankan eksperimen untuk menentukan pH tanah menggunakan larutan penunjuk atau Kaedah Kuhn Membuat pelaporan | |
Refleksi Guru | Pelajar perlu menunggu 24 untk mendapat keputusan Tugasan dibuat secara berpasangan |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 28 April 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | How to safeguard the environment | |
Communication Function | Listening/Writing Listen to, understand, ask for and give information on environmental issues such as pollution | |
Language Focus | Write out speeches or talk on environmental issues such as pollution | |
Educational Emphases | Ask students to name some of the environmental problems in Malaysia Indentify the type of pollution for each of the newspaper headline Discuss the answers | |
Reflection | Pupils able to name some of the environmental problems in Malaysia Pupils able to name the different types of pollution and their causes |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 29 April 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | How to safeguard the environment | |
Communication Function | Listening/Writing Listen to, understand, ask for and give information on environmental issues such as pollution | |
Language Focus | Write out speeches or talk on environmental issues such as pollution | |
Educational Emphases | Ask students to name some of the environmental problems in Malaysia Indentify the type of pollution for each of the newspaper headline Discuss the answers | |
Reflection | Pupils able to name some of the environmental problems in Malaysia Pupils able to name the different types of pollution and their causes |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 29 April 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | Unsur perlu untuk pertumbuhan tumbuhan | |
Hasil Pembelajaran | Mentaksirkan unsur makro dan unsur mikro Menyenaraikan unsur-unsur makro dan mikro untuk pertumbuhan tumbuhan Menyatakan peranan unsure makro nitrogen,fosforus dan kalium | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Memadankan gejala kekurangan nutrien dengan unsur yang berkenaan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan kekurangan nutrien dengan melihat tanda/simpton pada daun Pelajar boleh mengatasi masalah kekurangan nutrient dengan menggunakan baja yang lengkap |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 30 April 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 5 Teknologi Dalam Pertanian | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai teknologi maklumat Mengaplikasikan pengetahuan tentang maklumat dan perhubungan | |
Bidang pembelajaran | Komputer Dalam Pertanian Peranan teknologi maklumat dan perhubungan dalam sector pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Mengakses internet untuk mendapatkan maklumat dan perhubungan | |
Aktiviti Pembelajaran | Mendapatkan maklumat berkaitan tugasan dari internet | |
Refleksi Guru | Amali kerja kursus rasmi Pelajar boleh mengakses internet dan memilih maklumat yang sesuai |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 30 April 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | Unsur perlu untuk pertumbuhan tumbuhan | |
Hasil Pembelajaran | Mentaksirkan unsur makro dan unsur mikro Menyenaraikan unsur-unsur makro dan mikro untuk pertumbuhan tumbuhan Menyatakan peranan unsure makro nitrogen,fosforus dan kalium | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Memadankan gejala kekurangan nutrien dengan unsur yang berkenaan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menentukan kekurangan nutrien dengan melihat tanda/simpton pada daun Pelajar boleh mengatasi masalah kekurangan nutrient dengan menggunakan baja yang lengkap |
No comments:
Post a Comment