iHari: isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 22 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.5 Genetik a. Ciri ternakan yang dihendaki b.Memperbaik baka yang sedia ada | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan ciri ternakan yang dihendaki Mentakrifkan Pembiakan kacuk dan Pembiakakaan seturunan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Meneliti jadual perbandingan ciri baka yang berlainan | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti ciri ternakan yang sesuai diternakan Pelajar boleh membandingbeza antara pembiakan seturunan dan kacukan |
Day: Monday | Period: 6,7 | Date: 22Feb 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | The first step to mastering English | |
Communication Function | Informational: Reading and checking your spelling Read the passage aloud and underline the words spelt in Bahasa | |
Language Focus | Words in bahasa Nouns Countable and Uncountable | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information Find the nouns in the sentences below Fill in the blanks with the suitable form of countable and uncountable noun | |
Reflection | Pupils are able to identify the nouns in a passage. Pupils are able to read the sentences correctly and choose the correct answer |
Day: Monday | Period: 9 | Date: 22 Feb 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | The first step to mastering English | |
Communication Function | Informational: Reading and completing the text. Read the passage and answer the questions | |
Language Focus | Words in a sentences Subject of the verb Object of the verb | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information Find the subjects in the sentences below Pick up the verb,subject and object in each of these sentences | |
Reflection | Pupils are able to identify the verb,subject and object. Pupils are able to read the sentences correctly and answer the questions |
Hari: Selasa | Masa: 1.2 | Tarikh: 23 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan | |
Bidang pembelajaran | 2.2 Iklim a. Cahaya | |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menghuraikan proses fotosintesis dan kefotokalaan Menerangkan faktor-faktor yang mempengaruhi fotosintesis dan kefotokalaan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Melakarkan rajah gambar | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menerangkan proses fotosintesis dan kefotokalaan berpandu formula yang dibekalkan |
Hari: Selasa | Masa:3,4 | Tarikh: 23 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.5 Genetik a. Ciri ternakan yang dihendaki b.Memperbaik baka yang sedia ada | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan ciri ternakan yang dihendaki Mentakrifkan Pembiakan kacuk dan Pembiakakaan seturunan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran, Melengkapkan pengurusan grafik Meneliti jadual perbandingan ciri baka yang berlainan | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti ciri ternakan yang sesuai diternakan Pelajar boleh membadingbeza antara pembiakan seturunan dan kacukan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 23 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan | |
Bidang pembelajaran | 2.2 Iklim a. Cahaya | |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menghuraikan proses fotosintesis dan kefotokalaan Menerangkan faktor-faktor yang mempengaruhi fotosintesis dan kefotokalaan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Menerangkan formula fotosistesis dan urutan kefotokalaan | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menerangkan proses fotosintesis dan reaksi kefotokalaan berpandu formula yang disediakan |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 24 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.5 Genetik b.Memperbaiki baka yang sedia ada | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menerangkan ciri-ciri ternakan yang dihendaki Menghuraikan cara-cara memperbaik baka yang sedia ada melalui pembiakbakaan Kacuk dan penbiakbakaan seturunan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran, Melengkapkan pengurusan grafik Melakar dan melabel organ-organ sistem pembiakan rumiman | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti organ-organ system pembiakan ruminan Pelajar boleh membadingbeza antara pembiakan seturunan dan kacukan |
Day:Wednesday | Period: 7,8 | Date: 24Feb 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | The first step to mastering English | |
Communication Function | Informational: Reading and understand the word function provided in the column Indentify the correct verb to be to each corresponding noun | |
Language Focus | Nouns Singular and Plural Nouns | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information Indentify the nouns in the sentences Fill in the blanks with the suitable form of singular and plural noun | |
Reflection | Pupils are able to read aloud each sentences correctly and underline the correct verb to be |
Day: Thursday | Period: 1,2 | Date: 25Feb 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | The first step to mastering English | |
Communication Function | Informational: Reading and understand the word function provided in the column Indentify the correct verb to be to each corresponding noun | |
Language Focus | Nouns Singular and Plural Nouns | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information Indentify the nouns in the sentences Fill in the blanks with the suitable form of singular and plural noun | |
Reflection | Pupils are able to read aloud each sentences correctly and underline the correct verb to be |
Hari: Khamis | Masa: 6,7 | Tarikh: 25Feb 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan | |
Bidang pembelajaran | 2.2 Iklim a. Cahaya | |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya Menghuraikan faktor faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Membuat pemerhatian dan catatan tumbuhan tumbuhan-tumbuhan di kawasan sekolah | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menerangkan kepentingan cahaya dalam petumbuhan dan penghasilan tumbuhan |
Hari: Jumaat | Masa: | Tarikh: 26Feb 2010 |
Tingkatan: | Matapelajaran: | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | PROPHET MUHAMMAD S.A W BIRTHDAY | |
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | ||
Refleksi Guru |
No comments:
Post a Comment