Thursday, March 11, 2010

Feb Minggu 4

iHari: isnin

Masa: 1.2

Tarikh: 22 Feb 2010

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.5 Genetik

a. Ciri ternakan yang dihendaki

b.Memperbaik baka yang sedia ada

Hasil Pembelajaran

Aras 1. Menyatakan ciri ternakan yang dihendaki

Mentakrifkan Pembiakan kacuk dan Pembiakakaan seturunan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Meneliti jadual perbandingan ciri baka yang berlainan

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti ciri ternakan yang sesuai diternakan

Pelajar boleh membandingbeza antara pembiakan seturunan dan kacukan


 

Day: Monday

Period: 6,7

Date: 22Feb 2010

Form: 5K1

Subject:: PBI

Theme/Chapter

The first step to mastering English

Communication Function

Informational: Reading and checking your spelling Read the passage aloud and underline the words spelt in Bahasa

Language Focus

Words in bahasa

Nouns

Countable and Uncountable

Educational Emphases

Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information

Find the nouns in the sentences below

Fill in the blanks with the suitable form of countable and uncountable noun

Reflection

Pupils are able to identify the nouns in a passage. Pupils are able to read the sentences correctly and choose the correct answer


 

Day: Monday

Period: 9

Date: 22 Feb 2010

Form: 5K6

Subject:: PBI

Theme/Chapter

The first step to mastering English

Communication Function

Informational: Reading and completing the text. Read the passage and answer the questions

Language Focus

Words in a sentences

Subject of the verb

Object of the verb

Educational Emphases

Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information

Find the subjects in the sentences below

Pick up the verb,subject and object in each of these sentences

Reflection

Pupils are able to identify the verb,subject and object. Pupils are able to read the sentences correctly and answer the questions


 

Hari: Selasa

Masa: 1.2

Tarikh: 23 Feb 2010

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan

Bidang pembelajaran

2.2 Iklim

a. Cahaya

Hasil Pembelajaran

Aras 2

Menghuraikan proses fotosintesis dan kefotokalaan

Menerangkan faktor-faktor yang mempengaruhi fotosintesis dan kefotokalaan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Melakarkan rajah gambar

Refleksi Guru

Pelajar boleh menerangkan proses fotosintesis dan kefotokalaan berpandu formula yang dibekalkan


 

Hari: Selasa

Masa:3,4

Tarikh: 23 Feb 2010

Tingkatan: 5S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.5 Genetik

a. Ciri ternakan yang dihendaki

b.Memperbaik baka yang sedia ada

Hasil Pembelajaran

Aras 1. Menyatakan ciri ternakan yang dihendaki

Mentakrifkan Pembiakan kacuk dan Pembiakakaan seturunan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangansaran,

Melengkapkan pengurusan grafik

Meneliti jadual perbandingan ciri baka yang berlainan

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti ciri ternakan yang sesuai diternakan

Pelajar boleh membadingbeza antara pembiakan seturunan dan kacukan


 

Hari: Selasa

Masa: 6,7

Tarikh: 23 Feb 2010

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan

Bidang pembelajaran

2.2 Iklim

a. Cahaya

Hasil Pembelajaran

Aras 2

Menghuraikan proses fotosintesis dan kefotokalaan

Menerangkan faktor-faktor yang mempengaruhi fotosintesis dan kefotokalaan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Menerangkan formula fotosistesis dan urutan kefotokalaan

Refleksi Guru

Pelajar boleh menerangkan proses fotosintesis dan reaksi kefotokalaan berpandu formula yang disediakan


 

Hari: Rabu

Masa: 3,4

Tarikh: 24 Feb 2010

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.5 Genetik

b.Memperbaiki baka yang sedia ada

Hasil Pembelajaran

Aras 1. Menerangkan ciri-ciri ternakan yang dihendaki

Menghuraikan cara-cara memperbaik baka yang sedia ada melalui pembiakbakaan

Kacuk dan penbiakbakaan seturunan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangansaran,

Melengkapkan pengurusan grafik

Melakar dan melabel organ-organ sistem pembiakan rumiman

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti organ-organ system pembiakan ruminan

Pelajar boleh membadingbeza antara pembiakan seturunan dan kacukan


 

Day:Wednesday

Period: 7,8

Date: 24Feb 2010

Form: 5K1

Subject:: PBI

Theme/Chapter

The first step to mastering English

Communication Function

Informational: Reading and understand the word function provided in the column

Indentify the correct verb to be to each corresponding noun

Language Focus

Nouns

Singular and Plural Nouns

Educational Emphases

Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information

Indentify the nouns in the sentences

Fill in the blanks with the suitable form of singular and plural noun

Reflection

Pupils are able to read aloud each sentences correctly and underline the correct verb to be


 


 

Day: Thursday

Period: 1,2

Date: 25Feb 2010

Form: 5K6

Subject:: PBI

Theme/Chapter

The first step to mastering English

Communication Function

Informational: Reading and understand the word function provided in the column

Indentify the correct verb to be to each corresponding noun

Language Focus

Nouns

Singular and Plural Nouns

Educational Emphases

Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information

Indentify the nouns in the sentences

Fill in the blanks with the suitable form of singular and plural noun

Reflection

Pupils are able to read aloud each sentences correctly and underline the correct verb to be


 


 

Hari: Khamis

Masa: 6,7

Tarikh: 25Feb 2010

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan

Bidang pembelajaran

2.2 Iklim

a. Cahaya

Hasil Pembelajaran

Aras 2

Menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya

Menghuraikan faktor faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Membuat pemerhatian dan catatan tumbuhan tumbuhan-tumbuhan di kawasan sekolah

Refleksi Guru

Pelajar boleh menerangkan kepentingan cahaya dalam petumbuhan dan penghasilan tumbuhan


 

Hari: Jumaat

Masa:

Tarikh: 26Feb 2010

Tingkatan:

Matapelajaran:

Bab

 

Objektif pembelajaran

 

Bidang pembelajaran

PROPHET MUHAMMAD S.A W BIRTHDAY

Hasil Pembelajaran

 

Aktiviti Pembelajaran

 

Refleksi Guru

 


 

No comments:

Post a Comment