Hari: isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 1 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.4 Kesihatan a. Kepentingan kesihatan ternakan b. Penyakit ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan kepentingan kesihatan ternakan Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran,gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menghubungkait kepentinagn kesihatan dan pengeluaran hasil ternakan |
Day: Monday | Period: 6,7 | Date: 1 Feb 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Social Issues | |
Communication Function | Informational: Reading and completing the text. Read the passage and answer the questions | |
Language Focus | Nouns, Verbs: special finites or modals | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information | |
Reflection | Pupils are able to complete the table. Pupils are able to read the passage and answer the questions |
Day: Monday | Period: 9 | Date: 1 Feb 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Social Issues | |
Communication Function | Informational: Reading and completing the text. Read the passage and answer the questions | |
Language Focus | Nouns, Verbs: special finites or modals | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information | |
Reflection | Pupils are able to complete the table. Pupils are able the read the passage and answer the questions |
Hari: isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 2 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Memperolehi pengatahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian | |
Bidang pembelajaran | Peranan Institusi dalam Pembangunan Pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian. Aras 2. Menghuraiakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian | |
Aktiviti Pembelajaran | Menjalankan kajian kes mengenai satu instutusi pertanian tempatan Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti tujuk peranan utama institusi kerajaan dan swasta dan contoh institusi tersebut |
Hari: isnin | Masa: 3,4 | Tarikh: 2 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.4 Kesihatan a. Kepentingan kesihatan ternakan b. Penyakit ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan kepentingan kesihatan ternakan Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran,gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menghubungkait kepentinagn kesihatan dan pengeluaran hasil ternakan |
Hari: isnin | Masa: 6,7 | Tarikh: 2 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Memperolehi pengatahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian | |
Bidang pembelajaran | Peranan Institusi dalam Pembangunan Pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian. Aras 2. Menghuraiakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian | |
Aktiviti Pembelajaran | Menjalankan kajian kes mengenai satu instutusi pertanian tempatan Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti tujuk peranan utama institusi kerajaan dan swasta dan contoh institusi tersebut |
Hari: isnin | Masa: 3,4 | Tarikh: 3 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | NPM (Nisbah Pertukaran Makanan Ternakan) Bandingbeza antara kelebihan foraj dan konsentrat | |
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Ujian Bulanan Sains Pertanian 1 (2010) | |
Refleksi Guru |
Day: Wendesday | Period: 7,8 | Date: 3 Feb 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Applying for a job | |
Communication Function | Listenig and understanding imformation contained in formal letters of application for jods and replies to them | |
Language Focus | Questons with tags and responses,Simple future tense | |
Educational Emphases | Locating main ideas and supporting ideas and details. Following sequence of events and ideas. | |
Reflection | Pupils able to listen and write formal letter of applications for jobs |
Day: Thursday | Period: 1,2 | Date: 4 Feb 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Applying for a job | |
Communication Function | Listenig and understanding imformation contained in formal letters of application for jods and replies to them | |
Language Focus | Questons with tags and responses,Simple future tense | |
Educational Emphases | Locating main ideas and supporting ideas and details. Following sequence of events and ideas. | |
Reflection | Pupils able to listen and write formal letter of applications for jobs |
Hari: Khamis | Masa: 7,8 | Tarikh: 4 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | Kepentingan Pertanian di Malaysia Isu dan Trend Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Ujian Bulanan 1 Sains Pertanian (2010) | |
Refleksi Guru |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 5 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | NPM (Nisbah Pertukaran Makanan Ternakan) Bandingbeza antara kelebihan foraj dan konsentrat | |
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Ujian Bulanan Sains Pertanian 1 (2010) | |
Refleksi Guru |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 5 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | Kepentingan Pertanian di Malaysia Isu dan Trend Pertanian di Malaysia | |
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | Ujian Bulanan 1 Sains Pertanian (2010) | |
Refleksi Guru |
Hari: Sabtu | Masa: 1,2 | Tarikh: 6 Feb 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.4 Kesihatan a. Kepentingan kesihatan ternakan b. Penyakit ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan kepentingan kesihatan ternakan Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran,gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menghubungkait kepentingan kesihatan dan pengeluaran hasil ternakan |
Hari: Sabtu | Masa: 5, 6 | Tarikh: 6 Feb 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Pertanian di Malaysia | |
Objektif pembelajaran | Memperolehi pengatahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian | |
Bidang pembelajaran | Peranan Institusi dalam Pembangunan Pertanian | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian. Aras 2. Menghuraiakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian | |
Aktiviti Pembelajaran | Menjalankan kajian kes mengenai satu instutusi pertanian tempatan Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti tujuk peranan utama institusi kerajaan dan swasta dan contoh institusi tersebut |
No comments:
Post a Comment