Tarikh | 7 Sept 2009 (Isnin) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4K2 |
Masa | 0705-0805 |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhahan ii.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Pengawalatur Pertumbuhan a.Pengenalan b.Kesan pengawalatur pertumbuhan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan pengawalatur tumbuhan Menyenaraikan lima jenis pengawalatur dan kesan umun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Tunjuk cara ii.Sumbangsaran iii. Melengkapkan pengurusan grafik iv. Melengkapkan latihan di Manual Latih Tingkatan 4 |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima jenis pengawalatur pertumbuhan Pelajar boleh menjelaskan kesan pengawalatur pertumbuhan di tanaman tertentu |
Tarikh | 7 Sept 2009 (Isnin) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 0966-1055 |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhahan ii.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Pengawalatur Pertumbuhan a.Pengenalan b.Kesan pengawalatur pertumbuhan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan pengawalatur tumbuhan Menyenaraikan lima jenis pengawalatur dan kesan umun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Tunjuk cara ii.Sumbangsaran iii. Melengkapkan pengurusan grafik iv. Melengkapkan latihan di Manual Latih Tingkatan 4 |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima jenis pengawalatur pertumbuhan Pelajar boleh menjelaskan kesan pengawalatur pertumbuhan di tanaman tertentu |
Tarikh | 7 Sept 2009 (Isnin) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5K2/K3 |
Masa | 1025-1025 |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam Pertanian |
Objektif Bidang | i.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran pertanian persekitaran terkawal dalam pertanian ii.Mengaplikasikan pengetahuan tentang pertanian persekitaran dalam pengeluaran tanaman dan ternakan |
Bidang Pembelajaran | Pertanian Persekitaran Terkawal a.Pengenalan b.kepentingan pertanian persekitaran terkawal c .Struktur binaan pertanian persekitaran terkawal |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan pengertian pertanian persekitaran terkawal Aras 2 i.Menerangkan kepentingan pertanian persekitaran terkawal ii.Menerangkan contoh struktur binaan pertanian persekitaran terkawal |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Slaid/Video iii.Mempamerkan contoh struktur pertanian persekitaran terkawal melalui gambar.model dan video |
Refleksi Guru | Pelajar hubungkait pengetahuan tentang pertanian persekitaran terkawal dengan menaman jenis tanaman bernilai dalam rumah perlindungan dan menternak ikan dalam bekas buatan |
Tarikh | 8 Sept 2009 (Selasa) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5K1 |
Masa | 0925-1025 |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam Pertanian |
Objektif Bidang | i.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran pertanian persekitaran terkawal dalam pertanian ii.Mengaplikasikan pengetahuan tentang pertanian persekitaran dalam pengeluaran tanaman dan ternakan |
Bidang Pembelajaran | Pertanian Persekitaran Terkawal a.Pengenalan b.kepentingan pertanian persekitaran terkawal c .Struktur binaan pertanian persekitaran terkawal |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan pengertian pertanian persekitaran terkawal Aras 2 i.Menerangkan kepentingan pertanian persekitaran terkawal ii.Menerangkan contoh struktur binaan pertanian persekitaran terkawal |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Slaid/Video iii.Mempamerkan contoh struktur pertanian persekitaran terkawal melalui gambar.model dan video |
Refleksi Guru | Pelajar hubungkait pengetahuan tentang pertanian persekitaran terkawal dengan menaman jenis tanaman bernilai dalam rumah perlindungan dan menternak ikan dalam bekas buatan |
Tarikh | 8 Sept 2009 (Selasa) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 1105-1205 |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhahan ii.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Pengawalatur Pertumbuhan a.Pengenalan b.Kesan pengawalatur pertumbuhan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan pengawalatur tumbuhan Menyenaraikan lima jenis pengawalatur dan kesan umun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Tunjuk cara ii.Sumbangsaran iii. Melengkapkan pengurusan grafik iv. Melengkapkan latihan di Manual Latih Tingkatan 4 |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima jenis pengawalatur pertumbuhan Pelajar boleh menjelaskan kesan pengawalatur pertumbuhan di tanaman tertentu |
Tarikh | 9 Sept 2009 (Rabu) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S5 |
Masa | 0705-0805 |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhahan ii.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Pengawalatur Pertumbuhan a.Pengenalan b.Kesan pengawalatur pertunbuhan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan pengawalatur tumbuhan Menyenaraikan lima jenis pengawalatur dn kesan umun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Tunjuk cara ii.Sumbangsaran iii. Melengkapkan pengurusan grafik iv. Melengkapkan latihan di Manual Latih Tingkatan 4 |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima jenis pengawalatur pertumbuhan Pelajar boleh menjelaskan kesan pengawalatur pertumbuhan di tanaman tertentu |
Tarikh | 9 Sept 2009 (Rabu) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4K2 |
Masa | 1105-1205 |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhahan ii.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Pengawalatur Pertumbuhan a.Pengenalan b.Kesan pengawalatur pertunbuhan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan pengawalatur tumbuhan Menyenaraikan lima jenis pengawalatur dn kesan umun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Tunjuk cara ii.Sumbangsaran iii. Melengkapkan pengurusan grafik iv. Melengkapkan latihan di Manual Latih Tingkatan 4 |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima jenis pengawalatur pertumbuhan Pelajar boleh menjelaskan kesan pengawalatur pertumbuhan di tanaman tertentu |
Tarikh | 10 Sept 2009 (Khamis) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5K1 |
Masa | 0805-0905 |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam Pertanian |
Objektif Bidang | i.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran pertanian persekitaran terkawal dalam pertanian ii.Mengaplikasikan pengetahuan tentang pertanian persekitaran dalam pengeluaran tanaman dan ternakan |
Bidang Pembelajaran | Pertanian Persekitaran Terkawal a.Pengenalan b.kepentingan pertanian persekitaran terkawal c .Struktur binaan pertanian persekitaran terkawal |
Hasil Pembelajaran | Aras 3 i. Menerangkan contoh penggunaan pertanian persekitaran terkawal dalam sistem pertanian tanpa tanah dan perumahan ternakan ii.Mengaplikasikan prinsip pertanian persekitaran dalam menghasilkan tanaman sayuran menggunakan kaedah hidroponik |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mereka bentuk dan membina struktur binaan pertanian perskitaran terkawal yang mudah ii.Slaid/Video iii.Melengkapkan pengurusan grafik |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti keadah penanaman tanpa tanah secara alternatif |
Tarikh | 10 Sept 2009 (Khamis) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 5K2/K3 |
Masa | 0925-1025 |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam Pertanian |
Objektif Bidang | i.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran pertanian persekitaran terkawal dalam pertanian ii.Mengaplikasikan pengetahuan tentang pertanian persekitaran dalam pengeluaran tanaman dan ternakan |
Bidang Pembelajaran | Pertanian Persekitaran Terkawal a.Pengenalan b.kepentingan pertanian persekitaran terkawal c .Struktur binaan pertanian persekitaran terkawal |
Hasil Pembelajaran | Aras 3 i. Menerangkan contoh penggunaan pertanian persekitaran terkawal dalam sistem pertanian tanpa tanah dan perumahan ternakan ii.Mengaplikasikan prinsip pertanian persekitaran dalam menghasilkan tanaman sayuran menggunakan kaedah hidroponik |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mereka bentuk dan membina struktur binaan pertanian perskitaran terkawal yang mudah ii.Slaid/Video iii.Melengkapkan pengurusan grafik |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti keadah penanaman tanpa tanah secara alternatif |
Tarikh | 11 Sept 2009 (Khamis) |
Mata Pelajaran | PLPH |
Tingkatan | 4K8 |
Masa | 1105-1205 |
Bab | Cara –cara amalan kesihatan yang baik |
Objektif Bidang | Pelajar boleh menghindarkan diri daripada di jangkiti oleh penyakit |
Bidang Pembelajaran | Amalan untuk mengekalkan kesihatan diri |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan cara-cara untuk kebersihan diri ii.Menjelaskan isu berkaitan penyakit berjangkit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii Tunjuk cara iii.Simulasi |
Refleksi Guru | Pelajar sedar tentang bahayanya kesan/akibat penyakit berjangkit dan cara-cara untuk mengelakkannya |
Tarikh | 12 Sept 2009 (Jumaat) |
Mata Pelajaran | Sains Pertanian |
Tingkatan | 4S4 |
Masa | 0945-1045 |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhahan ii.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Pengawalatur Pertumbuhan a.Pengenalan b.Kesan pengawalatur pertunbuhan |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan pengawalatur tumbuhan Menyenaraikan lima jenis pengawalatur dn kesan umun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Tunjuk cara ii.Sumbangsaran iii. Melengkapkan pengurusan grafik iv. Melengkapkan latihan di Manual Latih Tingkatan 4 |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menyatakan lima jenis pengawalatur pertumbuhan Pelajar boleh menjelaskan kesan pengawalatur pertumbuhan di tanaman tertentu |
No comments:
Post a Comment