Tarikh & Hari | 23 Mac 2009 (Isnin) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Menyenaraikan kaedah-kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat pemerhatian dan catatan terhadap tumbuhan-tumbuhan di kawasan sekolah |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Tarikh & Hari | 23 Mac 2009 (Isnin) |
Masa | 1020-1130 |
Matapelajaran & Ting | SPT (4S5) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Menyenaraikan kaedah-kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat pemerhatian dan catatan terhadap tumbuhan-tumbuhan di kawasan sekolah |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Tarikh & Hari | 23 Mac 2009 (Isnin) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | SPT (5K2/5K3) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan ii.Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.4 Kesihatan b. Penyakit ternakan |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan punca penyakit ternakan ii.Menyatakan cara pencegahan dan pengawalan penyakit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Melengkapkan pengurusan grafik ii.Tunjuk cara merawat penyakit iii. Mengumpul risakah dan maklumat mengenai beberapa jenis ubat-ubatan veterinar |
Refleksi | Pelajar mengenalpati pathogen yang menyebabkan penayaki ternakan Pelajar boleh menyatakan empat daipada tujuh cara pencegahan dan pengawal penyakit |
Tarikh & Hari | 24 Mac 2009 (Selasa) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | SPT (5K1) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan ii.Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.4 Kesihatan b. Penyakit ternakan |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan punca penyakit ternakan ii.Menyatakan cara pencegahan dan pengawalan penyakit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Melengkapkan pengurusan grafik ii.Tunjuk cara merawat penyakit iii. Mengumpul risakah dan maklumat mengenai beberapa jenis ubat-ubatan veterinar |
Refleksi | Pelajar mengenalpati pathogen yang menyebabkan penayaki ternakan Pelajar boleh menyatakan empat daipada tujuh cara pencegahan dan pengawal penyakit |
Tarikh & Hari | 24 Mac 2009 (Selasa) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | SPT (4S4) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Menyenaraikan kaedah-kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | Membuat pemerhatian dan catatan terhadap tumbuhan-tumbuhan di kawasan sekolah |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Tarikh & Hari | 24 Mac 2009 (Selasa) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | SPT (4S4) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik ii. Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghuraikan proses fotosintesis dan fotokalaan ii.Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan iii. Menghuraikan kaedah-keadah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii. Menjawap latihan di Manual Latihan Sains Pertanian Ting 4
|
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Tarikh & Hari | 25 Mac 2009 (Rabu) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | SPT (4S5) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik ii. Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghuraikan proses fotosintesis dan fotokalaan ii.Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan iii. Menghuraikan kaedah-keadah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii. Menjawap latihan di Manual Latihan Sains Pertanian Ting 4
|
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Tarikh & Hari | 25 Mac 2009 (Rabu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | SPT (4K2) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik ii. Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghuraikan proses fotosintesis dan fotokalaan ii.Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan iii. Menghuraikan kaedah-keadah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii. Menjawap latihan di Manual Latihan Sains Pertanian Ting 4
|
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Tarikh & Hari | 26 Mac 2009 (Khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | SPT (5K1) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan ii.Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.4 Kesihatan b.Penyakit ternakan |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit ii.Menamakan bahan untuk merawat penyakit iii. Menerangkan cara-cara pencegahan dan pengawalan penyakit iv.Menerangkan cara merawat penyakit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit iii.Gambar parasit luaran dan parasit dalaman iv. Melengkapkan latihan dan Manual Latihan SPT Ting 4 |
Refleksi | Pelajar mengenalpasti tanda ternakan yang berpenyakit Pelajar mengenalpasti parasit dalaman dan parasit luaran |
Tarikh & Hari | 26 Mac 2009 (Khamis) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | SPT (5K2/5K3) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan ii.Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.4 Kesihatan b.Penyakit ternakan |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit ii.Menamakan bahan untuk merawat penyakit iii. Menerangkan cara-cara pencegahan dan pengawalan penyakit iv.Menerangkan cara merawat penyakit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii. Gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit iii.Gambar parasit luaran dan parasit dalaman iv. Melengkapkan latihan dan Manual Latihan SPT Ting 4 |
Refleksi | Pelajar mengenalpasti tanda ternakan yang berpenyakit Pelajar mengenalpasti parasit dalaman dan parasit luaran |
Tarikh & Hari | 26 Mac 2009 (Khamis) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | PLHI (4K8) |
Bab | English (Chorus reading and reading aloud) |
Objektif Bidang | Pupils able to read simple sentences |
Bidang Pembelajaran | Elementary readers |
Hasil Pembelajaran | Each pupil given simple English readers |
Aktiviti Pembelajaran | i.Group chorusing reading ii. Pupils pronounce selected words written on the board |
Refleksi | Pupils able to recognize simple nouns and verbs Pupils enjoy chorus reading after the teacher |
Tarikh & Hari | 27 Mac 2009 (Jumaat) |
Masa | 0940-1040 |
Matapelajaran & Ting | SPT (4S4) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mengdapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik ii. Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan |
Bidang Pembelajaran | 2.1 a) Cahaya |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghuraikan proses fotosintesis dan fotokalaan ii.Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan iii. Menghuraikan kaedah-keadah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii. Menjawap latihan di Manual Latihan Sains Pertanian Ting 4 |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan empat faktor yang mempengaruhi penerimaan cahaya oleh tumbuhan Pelajar boleh menerangkan lima dari tujuh kaedah yang digunakan bagi penerimaan cahaya yang optimun |
No comments:
Post a Comment