Tarikh & Hari | 6 April 2009 (Isnin) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Hujan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 1.Menjelaskan bagaimana air memberi kesan terhadap i.fotosintesis ii.penyerapan dan translokasi nutrien iii transpirasi iv.kesegahan sel 2.Menyatakan kaedah untuk mendapatkan air yang optimum |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii.Melengkapkan soalan di Manual Latihan Tingkan 4 |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan 4 kesan air terhadap pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Tarikh & Hari | 6 April 2009 (Isnin) |
Masa | 1055-1130 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Hujan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 1.Menjelaskan bagaimana air member kesan terhadap i.fotosintesis ii.penyerapan dan translokasi nutrien iii transpirasi iv.kesegahan sel 2.Menyatakan kaedah untuk mendapatkan air yang optimum |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii.Melengkapkan soalan di Manual Latihan Tingkan 4 |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan 4 kesan air terhadap pertumbhuan dan hasil tumbuhan |
Tarikh & Hari | 6 April 2009 (Isnin) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2/5K3) |
Bab | Bab 3. Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I .Memperoleh pengetahuan dan kemahiran tumbesaran dan pengeluaran ternakan ii.Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.5 Genetik |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan ciri ternakan yang dihendaki Mentakrifkan i.Pembiakbakaan kacuk ii.Pembaikbakaan seturunan Aras 2 Menerangkan ciri-ciri ternakan yang dihendaki Menghuraikan cara-cara memperbaik baka yang sedia ada |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Meneliti jadual perbandingan ciri baka yang berlainan iii.Melengkapkan pengurusan grafik |
Refleksi | Pelajar berjaya mengenalpasti 4 ciri utama ternakan yang dihendaki Pelajar boleh membandingbeza pembaikbakaan kacuk dan seturunan |
Tarikh & Hari | 7 April 2009 (Selasa) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 3. Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I .Memperoleh pengetahuan dan kemahiran tumbesaran dan pengeluaran ternakan ii.Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.5 Genetik |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menyatakan ciri ternakan yang dihendaki Mentakrifkan i.Pembiakbakaan kacuk ii.Pembaikbakaan seturunan Aras 2 Menerangkan ciri-ciri ternakan yang dihendaki Menghuraikan cara-cara memperbaik baka yang sedia ada |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Meneliti jadual perbandingan cirri baka yang berlainan iii.Melengkapkan pengurusan grafik |
Refleksi | Pelajar berjaya mengenalpasti 4 ciri utama ternakan yang dihendaki Pelajar boleh membandingbeza pembaikbakaan kacuk dan seturunan |
Tarikh & Hari | 7 April 2009 (Selasa) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan danhasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Hujan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 1.Menjelaskan bagaimana air memberi kesan terhadap i.fotosintesis ii.penyerapan dan translokasi nutrien iii transpirasi iv.kesegahan sel 2.Menyatakan kaedah untuk mendapatkan air yang optimum |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii.Melengkapkan soalan di Manual Latihan Tingkan 4 |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan 4 kesan air terhadap pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Tarikh & Hari | 8 April 2009 (Rabu) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan danhasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | Hujan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 1.Menjelaskan bagaimana air member kesan terhadap i.fotosintesis ii.penyerapan dan translokasi nutrien iii transpirasi iv.kesegahan sel 2.Menyatakan kaedah untuk mendapatkan air yang optimum |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii.Melengkapkan soalan di Manual Latihan Tingkan 4 |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan 4 kesan air terhadap pertumbhuan dan hasil tumbuhan |
Tarikh & Hari | 8 April 2009 (IRabu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik |
Bidang Pembelajaran | 2.2 d Angin |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 1.Menjelaskan bagaimana angin memberi kesan terhadap i.transpirasi ii.pendebungaan iii penyebadarn penyakit dan perosak iv.fizikal tumbuhan 2.Menyenaraikan amalan amalan yang digunakan untuk mengelakkan daripada cedera ribut |
Aktiviti Pembelajaran | i.Sumbangsaran ii.Melengkapkan pengurusan grafik iii.Melengkapkan soalan di Manual Latihan Tingkan 4 |
Refleksi | Pelajar berjaya menerangkan 4 kesan andin terhadap pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Tarikh & Hari | 9 April 2009 (khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 3. Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | i.Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan ii.Memahami faktor yang menpengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.5 Genetik c. Pembaikan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i.Mengenalpasti organ –organ sistem pembiakan ruminan ii.Menyatakan fungsi organ-organ sistem pembiakan ruminan iii. Menyatakan tanda biang iv.Menyatakan maksud: a.pengawanan semulajadi b.pemanian beradas |
Aktiviti Pembelajaran | i.Melakar dan melabel organ sistem pembiakan ruminant ii.Menyenaraikan tanda biang iiiMembandingbeza antara pengawan semulajadi dan permanian beradas |
Refleksi | Pelajar berjaya melabelkan organ sistem pembiakan lembu betina dan lembu jantan Pelajar berjaya mengenalpasti lembu betina yang biang |
Tarikh & Hari | 9 April 2009 (khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 3. Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I .Memperoleh pengetahuan dan kemahiran tumbesaran dan pengeluaran ternakan ii.Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.5 c Pembiakan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Mengenalpasti organ-organ sistem pembiakan ruminan Menyatakan fungsi organ-organ sistem pembiakan ruminan Aras 2 Membandingkan kelebihan dan kekurangan pengawanan semulajadi dan permanian beradas Memerangkan langkah-kangah penyediaan semen untuk permanian beradas |
Aktiviti Pembelajaran | i.Melakar dan melabel ii.Pertunjukkan Powerpoint iii.Melengkapkan jadual bandingbeza pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Refleksi | Pelajar berjaya melabel dengan betul organ pembiakan lembu jantan dan betina Pelajar boleh membandingbeza pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Tarikh & Hari | 9 April 2009 (khamis) |
Masa | 0925-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2/5K3) |
Bab | Bab 3. Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | I .Memperoleh pengetahuan dan kemahiran tumbesaran dan pengeluaran ternakan ii.Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.5 c Pembiakan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Mengenalpasti organ-organ sistem pembiakan ruminan Menyatakan fungsi organ-organ sistem pembiakan ruminan Aras 2 Membandingkan kelebihan dan kekurangan pengawanan semulajadi dan permanian beradas Memerangkan langkah-kangah penyediaan semen untuk permanian beradas |
Aktiviti Pembelajaran | i.Melakar dan melabel ii.Pertunjukkan Powerpoint iii.Melengkapkan jadual bandingbeza pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Refleksi | Pelajar berjaya melabel dengan betul organ pembiakan lembu jantan dan betina Pelajar boleh membandingbeza pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Tarikh & Hari | 9 April 2009 (khamis) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | PHLP 4K8 |
Bab | Lakaran |
Objektif Bidang | Pelajar menunjukkan daya kreativiti dan impian diri mereka |
Bidang Pembelajaran | Lakaran apa akan ingin memilki jika diberi RM 5,000.00 |
Hasil Pembelajaran | Melakarkan idaman masing-masing melalui lakaran |
Aktiviti Pembelajaran | Aktiviti: Lelaki- Motor atau kereta idaman anda Perempuan-Pakaian,Perhaisan atau peralatan |
Refleksi | Pelajar berseronok menunjukkan bakat dan kreativiti masing-masing Hasil kerja yang terbaik akan dipamer di papan notis di belakang bilik tingkatan |
RPH tuan telah saya teliti dan baca. Terima kasih kerana menghantar
ReplyDelete