Tarikh & Hari | 23 Feb 2009 (Isnin) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Pertanian Di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend'permasalahan dan isu dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.4 Isu Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 3. Mencadangkan cara-cara mengatasi masalah berkaitan isu pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Forum Menyalin nota |
Refleksi | Pelajar boleh memberi cadangan yang praktikal dan relevan |
Tarikh & Hari | 23 Feb 2009(Isnin) |
Masa | 1020-1130 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Pertanian Di Malaysia |
Objektif Bidang | Aras 3. Mencadangkan cara-cara mengatasi masalah berkaitan isu pertanian di Malaysia |
Bidang Pembelajaran | 1.4 Isu Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 3. Mencadangkan cara-cara mengatasi masalah berkaitan isu pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul maklumat Forum Menyalin nota |
Refleksi | Pelajar boleh memberi cadangan yang praktikal dan relevan |
Tarikh & Hari | 23 Feb 2009(Isnin) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2,5K3) |
Bab | Bab 3 Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Menjalankan kajian untuk memperkuhkan pengeluaran pengetahuan dalam pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | Catuan Makanan Ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2: Menerangkan konsep nisbah penukaran makanan Menghitung nisbah penukaran makanan |
Aktiviti Pembelajaran | Meneliti dan membincangkan jadual nisbah penukaran makanan Latihan pengiraan |
Refleksi | Pelajar perlu dibimbing untuk mendapat jawapan |
Tarikh & Hari | 24 Feb 2008 (Selasa) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 3 Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Menjalankan kajian untuk memperkuhkan pengeluaran pengetahuan dalam pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | Catuan Makanan Ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2: Menerangkan konsep nisbah penukaran makanan Menghitung nisbah penukaran makanan |
Aktiviti Pembelajaran | Meneliti dan membincangkan jadual nisbah penukaran makanan Latihan pengiraan |
Refleksi | Pelajar boleh menjawab soalan contoh dengan tepat |
Tarikh & Hari | 24 Feb 2009 (Selasa) |
Masa | 1055-1205 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.5 Peranan institusi dalam penbangunan pertanian |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian Aras 2: Menghuraikan peranan institusi kerajaan dan sasta dalam pembangunan pertanian |
Aktiviti Pembelajaran | Melengkapkan pengurusan grafik Menjalankan kajian kes mengenai satu institusi pertanian tempatan Menyalin nota |
Refleksi | Pelajr mengenalpasti tujuk peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian |
Tarikh & Hari | 25Feb 2009 (Rabu) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.5 Peranan institusi dalam penbangunan pertanian |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian Aras 2: Menghuraikan peranan institusi kerajaan dan sasta dalam pembangunan pertanian |
Aktiviti Pembelajaran | Melengkapkan pengurusan grafik Menjalankan kajian kes mengenai satu institusi pertanian tempatan Menyalin nota |
Refleksi | Pelajr mengenalpasti tujuk peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian |
Tarikh & Hari | 25Feb 2009 (Rabu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.5 Peranan institusi dalam penbangunan pertanian |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian Aras 2: Menghuraikan peranan institusi kerajaan dan sasta dalam pembangunan pertanian |
Aktiviti Pembelajaran | Melengkapkan pengurusan grafik Menjalankan kajian kes mengenai satu institusi pertanian tempatan Menyalin nota |
Refleksi | Pelajr mengenalpasti tujuk peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian |
Tarikh & Hari | 26 Feb 2009 (Khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 3 : Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan Menyelesaikan masalah dalam pengurusan ternakan |
Bidang Pembelajaran | Kesihatan a) Kepentingan kesihatan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras1: Menyatakan kepentingan kesihatan ternakan Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit ii. Gambar parasit luaran dan parasit dalaman iii. Melengkapkan pengurusan grafik |
Refleksi | Pelajar boleh mengenalpasti simpton ternakan yang sakit sebelum tindakan selanjutnya diambil |
Tarikh & Hari | 26 Feb 2009 (Khamis) |
Masa | 0945-1020 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 3 : Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan Menyelesaikan masalah dalam pengurusan ternakan |
Bidang Pembelajaran | Kesihatan a) Kepentingan kesihatan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras1: Menyatakan kepentingan kesihatan ternakan Mengenalpasti simpton ternakan yang sakit |
Aktiviti Pembelajaran | i.Gambar ternakan yang sihat dan yang berpenyakit ii. Gambar parasit luaran dan parasit dalaman iii. Melengkapkan pengurusan grafik |
Refleksi | Pelajar boleh mengenalpasti simpton ternakan yang sakit sebelum tindakan selanjutnya diambil |
Tarikh & Hari | 26 Feb 2009 (Khamis) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | PLHI (4K8) |
Bab | Communiative English |
Objektif Bidang | Pupils able to communicate in simple English |
Bidang Pembelajaran | Salutation |
Hasil Pembelajaran | Pupilis able to greet, ask permission and show gratitude |
Aktiviti Pembelajaran | Chorus exercise |
Refleksi | Pupils enjoy the exercise |
Tarikh & Hari | 27 Feb 2009 (Jumaat) |
Masa | 0940-1040 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Bab 1: Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memperoleh pengetahuan dan kefahaman tentang peranan institusi dalam pembangunan pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.5 Peranan institusi dalam penbangunan pertanian |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: Menyatakan peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian Aras 2: Menghuraikan peranan institusi kerajaan dan sasta dalam pembangunan pertanian |
Aktiviti Pembelajaran | Melengkapkan pengurusan grafik Menjalankan kajian kes mengenai satu institusi pertanian tempatan Menyalin nota |
Refleksi | Pelajr mengenalpasti tujuh peranan institusi kerajaan dan swasta dalam pembangunan pertanian |
No comments:
Post a Comment