Tarikh & Hari | 2 Feb 2009 (Isnin) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dan isu dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia 1.4 Isu Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menjelaskan trend pertanian di Malaysia Aras 1 Menyatakan isu pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan |
Refleksi | Pelajar berjaya menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru |
Tarikh & Hari | 2 Feb 2009 (Isnin) |
Masa | 1020-1130 |
Mata pelajaran & Ting | Pendidikan Moral (4K6) |
Panduan Guru | Remaja bermatlamat Hidup Cemerlang |
Objektif Bidang | Menentukan matlamat yang diingini untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Nilai & Penerangan | Harga Diri Keupayaan dan keyakinan diri agar mampu memulia dan menjaga maruah diri dalam kehidupan |
Kandungan Akademik | Penentuan matlamat hidup yang diingini Matlamat untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Aktiviti Pembelajaran | Menyusun dan membincangkan matlamat hidup yang diingini mengikut keutamaan |
Refleksi | Pelajar digalakkan untuk bermimpi Setiap pelajar menyatakan apakah cita-cita mereka di masa depan |
Tarikh & Hari | 2 Feb 2009 (Isnin) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2,5K3) |
Bab | 3. Faktor yang menpengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.3 Permakanan 3.3 c) Sistem pencernaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2. Menerangkan fungsi organ pencernaan ruminant dan bukan ruminan
|
Aktiviti Pembelajaran | Melakar dan melabel sistem percernaan ruminan dan bukan ruminan ii. Carta dan Slaid iii. Spesimen ayam |
Refleksi | Pelajar boleh membandingkan sistem percernaan ruminan dan bukan ruminan |
Tarikh & Hari | 3 Feb 2009 (Selasa) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | 3. Faktor yang menpengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.3 Permakanan 3.3 c) Sistem pencernaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2. Menerangkan fungsi organ pencernaan ruminant dan bukan ruminan |
Aktiviti Pembelajaran | Melakar dan melabel sistem percernaan ruminan dan bukan ruminan ii. Carta dan Slaid iii. Spesimen ayam |
Refleksi | Pelajar boleh membandingkan sistem percernaan ruminan dan bukan ruminan |
Tarikh & Hari | 3 Feb 2009 (Selasa) |
Masa | 1055-1205 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dan isu dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia 1.4 Isu Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menjelaskan trend pertanian di Malaysia Aras 1 Menyatakan isu pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan |
Refleksi | Pelajar berjaya mengemukakan idea yang relevan Pelajar berjaya menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru |
Tarikh & Hari | 4 Feb 2009 (Rabu) |
Masa | 0815-0925 |
Mata pelajaran & Ting | Pendidikan Moral (4K6) |
Panduan Guru | Remaja bermatlamat Hidup Cemerlang |
Objektif Bidang | Menentukan matlamat yang diingini untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Nilai & Penerangan | Harga Diri Keupayaan dan keyakinan diri agar mampu memulia dan menjaga maruah diri dalam kehidupan |
Kandungan Akademik | Penentuan matlamat hidup yang diingini Matlamat untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Aktiviti Pembelajaran | Menyusun dan membincangkan matlamat hidup yang diingini mengikut keutamaan |
Refleksi | Pelajar digalakkan untuk bermimpi Setiap pelajar menyatakan apakah cita-cita mereka di masa depan |
Tarikh & Hari | 4 Feb 2009 (Rabu) |
Masa | 0945-1055 |
Mata pelajaran & Ting | Pendidikan Moral (4K5) |
Panduan Guru | Remaja bermatlamat Hidup Cemerlang |
Objektif Bidang | Menentukan matlamat yang diingini untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Nilai & Penerangan | Harga Diri Keupayaan dan keyakinan diri agar mampu memulia dan menjaga maruah diri dalam kehidupan |
Kandungan Akademik | Penentuan matlamat hidup yang diingini Matlamat untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Aktiviti Pembelajaran | Menyusun dan membincangkan matlamat hidup yang diingini mengikut keutamaan |
Refleksi | Pelajar digalakkan untuk bermimpi Setiap pelajar menyatakan apakah cita-cita mereka di masa depan |
Tarikh & Hari | 4 Feb 2009 (Rabu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dan isu dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia 1.4 Isu Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menjelaskan trend pertanian di Malaysia Aras 1 Menyatakan isu pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Mengumpul maklumat Pembentangan kumpulan |
Refleksi | Pelajar berjaya mengemukakan idea yang relevan Pelajar berjaya menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru |
Tarikh & Hari | 5 Feb 2009 (Khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | 3. Faktor yang menpengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.3 c) Sistem pencernaan 3.3 d) Bahan makanan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 3. Membandingbeza sistem pencernaan lembu dengan sistem percernaan ayam Aras 1: Mentakrifkan -foraj -foder -pastura -konsentrat |
Aktiviti Pembelajaran | Edaran panduan melakukan pembedahan Mengumpul dan mengenap pasti beberapa sampel foraj dan konsentrat |
Refleksi | Pelajar boleh membandingkan sistem percernaan ruminan dan bukan ruminan Pelajar menyaksikan slaid untuk mengenal pasti langkah melakukan pembedahan |
Tarikh & Hari | 5 Feb 2009 (Khamis) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | 3. Faktor yang menpengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan |
Objektif Bidang | Menjalankan kajian untuk memperkukuhkan pemerolehan pengetahuan dalam bidang pengeluaran ternakan |
Bidang Pembelajaran | 3.3 c) Sistem pencernaan 3.3 d) Bahan makanan ternakan |
Hasil Pembelajaran | Aras 3. Membandingbeza sistem pencernaan lembu dengan sistem percernaan ayam Aras 1: Mentakrifkan -foraj -foder -pastura -konsentrat |
Aktiviti Pembelajaran | Edaran panduan melakukan pembedahan Mengumpul dan mengenap pasti beberapa sampel foraj dan konsentrat |
Refleksi | Pelajar boleh membandingkan sistem percernaan ruminan dan bukan ruminan Pelajar menyaksikan slaid untuk mengenal pasti langkah melakukan pembedahan |
Tarikh & Hari | 6 Feb 2009 (Jumaat) |
Masa | 0815-0925 |
Mata pelajaran & Ting | Pendidikan Moral (4K5) |
Panduan Guru | Remaja bermatlamat Hidup Cemerlang |
Objektif Bidang | Menentukan matlamat yang diingini untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Nilai & Penerangan | Harga Diri Keupayaan dan keyakinan diri agar mampu memulia dan menjaga maruah diri dalam kehidupan |
Kandungan Akademik | Penentuan matlamat hidup yang diingini Matlamat untuk mencapai kesejahteraan hidup |
Aktiviti Pembelajaran | Menyusun dan membincangkan matlamat hidup yang diingini mengikut keutamaan |
Refleksi | Pelajar digalakkan merancang matlamat hidup sendiri Setiap pelajar menjaga diri daripada tingkah laku yang tidak sihat |
Tarikh & Hari | 6 Feb 2009 (Jumaat) |
Masa | 0940-1040 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K4) |
Bab | Bab 1 Pertanian di Malaysia |
Objektif Bidang | Memahami dan peka terhadap trend,permasalahan dan isu dalam pertanian |
Bidang Pembelajaran | 1.3 Trend Pertanian di Malaysia 1.4 Isu Pertanian di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menjelaskan trend pertanian di Malaysia Aras 1 Menyatakan isu pertanian di Malaysia |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Mengumpul maklumat Menyalin nota Sesi soal jawab |
Refleksi | Pelajar aktif terlibat dalam perbincangan dan dapat menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru |
No comments:
Post a Comment