Hari: Isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 28 Jun2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu Perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperolehi pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan | |
Bidang pembelajaran | Rancangan Operasi Ladang | |
Hasil Pembelajaran | Melakar pelan susun atur ladang Menerangkan rancangan operasi yang melibatkan pelan susun atur ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar merancang satu bidangusaha secara berkumpulan Pelajar melakarkan pelan susun atur ladang campuran | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menterjemahkan perbincangan kepada satu pelan susun atur ladang yang di cadangkan dan kumpulan |
Hari: Isnin | Masa: 67 | Tarikh: 28 Jun2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Papers | |
Communication Function | ||
Language Focus | Graphic Material & Short Texts Cloze Passage | |
Educational Emphases | Pupils able to read and understand the content of a given passage Pupils able to interpret and locate the answer in the passage Pupils able to choose the most suitable answer | |
Reflection | Teacher read and discuss the passage with the pupils Teacher help the pupils to locate the correct answer |
Hari: Isnin | Masa: 9 | Tarikh: 28 Jun 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Papers | |
Communication Function | ||
Language Focus | Graphic Material & Short Texts Cloze Passage | |
Educational Emphases | Pupils able to read and understand the content of a given passage Pupils able to interpret and locate the answer in the passage Pupils able to choose the most suitable answer | |
Reflection | Teacher read and discuss the passage with the pupils Teacher help the pupils to locate the correct answer |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 29 Jun 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja Mentakrifkan baja lurus,baja lengkap,baja sebatian dan baja campuran | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul dan melabel sampai baja kimia,baja organic dan bahan kapur Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh mengenalpasti jenis-jenis baja dan kandungan nutriennya |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh 29 Jun 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu Perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperolehi pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan | |
Bidang pembelajaran | Rancangan Operasi Ladang | |
Hasil Pembelajaran | Melakar pelan susun atur ladang Menerangkan rancangan operasi yang melibatkan pelan susun atur ladang | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar merancang satu bidangusaha secara berkumpulan Pelajar melakarkan pelan susun atur ladang campuran | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menterjemahkan perbincangan kepada satu pelan susun atur ladang yang di cadangkan dan kumpulan |
Hari: Selasa | Masa: 6,7 | Tarikh: 29 Jun 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja Mentakrifkan baja lurus,baja lengkap,baja sebatian dan baja campuran | |
Aktiviti Pembelajaran | Mengumpul dan mmelabel sampai baja kimia,baja organic dan bahan kapur Melengkapkan pengurusan grafik | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh mengenalpasti jenis-jenis baja dan kandungan nutriennya |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 30 Jun 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu Perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperolehi pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan | |
Bidang pembelajaran | Rancangan Operasi Ladang | |
Hasil Pembelajaran | Menyediakan jadual kerja Menerangkan rancangan jadual kerja | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar merancang satu bidangusaha secara berkumpulan Pelajar menyediakan jadual kerja bidang usaha dan Carta Gantt | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh lengkapkan aktiviti penanaman pada jadual kerja dan carta Gantt |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 30 Jun 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Papers | |
Communication Function | ||
Language Focus | Graphic Material & Short Texts Cloze Passage | |
Educational Emphases | Pupils able to read and understand the content of a given passage Pupils able to interpret and locate the answer in the passage Pupils able to choose the most suitable answer | |
Reflection | Teacher read and discuss the passage with the pupils Teacher help the pupils to locate the correct answer |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 1 Jul 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | Revision Paper 2 SPM Bahasa Inggeris 1119 Papers | |
Communication Function | ||
Language Focus | Graphic Material & Short Texts Cloze Passage | |
Educational Emphases | Pupils able to read and understand the content of a given passage Pupils able to interpret and locate the answer in the passage Pupils able to choose the most suitable answer | |
Reflection | Teacher read and discuss the passage with the pupils Teacher help the pupils to locate the correct answer |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 1 Jul 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan baja lurus,baja lengkap,baja sebatian dan baja campuran Mentakrifkan gred baja Menghitungkan kuantiti nutrien | |
Aktiviti Pembelajaran | Menntakfirkan gred baja lurus,sebatian,lengkap dan campuran Menghitungakan kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian dengan tepat | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menggunakan formula untuk menunjukkan langkah kerja dan jawapan tepat jumlah kuantiti nutrien dalam baja |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 2 Jul 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 4 Perladangan sebagai suatu Perniagaan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat memperolehi pengetahuan dan kemahiran asas dalam pengurusan ladang Mengaplikasikan prinsip pengurusan ladang dalam amalan penanaman dan penternakan | |
Bidang pembelajaran | Rancangan Operasi Ladang | |
Hasil Pembelajaran | Menyediakan jadual kerja Menerangkan rancangan jadual kerja | |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar merancang satu bidangusaha secara berkumpulan Pelajar menyediakan jadual kerja bidang usaha dan Carta Gantt | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh lengkapkan aktiviti penanaman pada jadual kerja dan carta Gantt |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 2 Jul 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Pelajar akan dapat mengaplikasikan prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman | |
Bidang pembelajaran | g. Amalan untuk membaiki keadaan tanah | |
Hasil Pembelajaran | Mentakrifkan baja lurus,baja lengkap,baja sebatian dan baja campuran Mentakrifkan gred baja Menghitungkan kuantiti nutrien | |
Aktiviti Pembelajaran | Menntakfirkan gred baja lurus,sebatian,lengkap dan campuran Menghitungakan kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian dengan tepat | |
Refleksi Guru | Pelajar boleh menggunakan formula untuk menunjukkan langkah kerja dan jawapan tepat jumlah kuantiti nutrien dalam baja |
No comments:
Post a Comment