Hari: isnin | Masa: 1.2 | Tarikh: 5 April 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | ||
Objektif pembelajaran | ||
Bidang pembelajaran | ||
Hasil Pembelajaran | ||
Aktiviti Pembelajaran | CUTI PERISTIWA SEKOLAH EASTER MONDAY | |
Refleksi Guru |
Hari: Selasa | Masa: 1,2 | Tarikh: 6 April 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuaian faktor untuj mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | b. Suhu | |
Hasil Pembelajaran | Menjelaskan bagaimana suhu memberi kesan terhadap: percambahan,transpirasi,kualiti hasil tumbuhan dan fizikal tumbuhan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Membuat rujukan eksperimen keperluan percambahan biji benih dalam mata pelajaran Sains Tingkatan 1-3 | |
Refleksi Guru | Pelajar membuat naungan /sungkupan kepada tanaman yang sedia ada di sekolah |
Hari: Selasa | Masa: 3,4 | Tarikh: 6 April 2010 |
Tingkatan: 5S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.5 Genetik c. Pembiakan ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Menyatakan tanda biang Aras 2. Menyatakan maksud: i.Pengawanan semulajadi ii.Permanian beradas | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran, Melengkapkan pengurusan grafik Melakar dan melabel | |
Refleksi Guru | Pelajar menyatakan tanda biang Pelajar membandingbeza antara pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Hari: Selasa | Masa: 5,6 | Tarikh: 6 April 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan Menyelesaikan maalah dalam pengurusan ternakan | |
Bidang pembelajaran | 3.5 Genetik b.Memperbaiki baka yang sedia ada | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1. Mengenalpasti organ-organ sistem pembiakan ruminan (jantan dan betina)
| |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangansaran, Melengkapkan pengurusan grafik Melakar dan melabel organ-organ sistem pembiakan rumiman | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti organ-organ system pembiakan ruminan Pelajar boleh melakarkan dan melabel organ-organ system pembiakan ruminan |
Hari: Rabu | Masa: 3,4 | Tarikh: 7 April 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan | |
Bidang pembelajaran | b. Suhu | |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 Menerangkan bagaimana suhu memberi kesan terhadap:percambahan,transpirasi,kualiti hasil tumbuhan dan fizikal tumbuhan Menghuraikan kaedah yang digunakan untuk mendaptkan suhu yang sesuai | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Eksperimen makmal untuk menunjukkan kesan air terhadap kesegahan sel | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti empat keadah untuk mendapatkan suhu yang sesuai untuk tumbesaran tumbuhan |
Day:Wednesday | Period:6,7 | Date: 7 April 2010 |
Form: 5K1 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | The first step to mastering English | |
Communication Function | Informational: Reading and understand the correct form of pronouns provided in the column Indentify the correct pronoun in each sentences | |
Language Focus | Nouns Using Pronouns correctly | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information Study the following sentences on how the pronouns are used Fill in the blanks with the suitable form of pronouns | |
Reflection | Pupils are able to read aloud and to fill in the blanks provided with the correct form of pronouns |
Day: Thursday | Period:1,2 | Date: 8 April 2010 |
Form: 5K6 | Subject:: PBI | |
Theme/Chapter | The first step to mastering English | |
Communication Function | Informational: Reading and understand the correct verb form in the past tense Indentify the correct regular and irregular verbs in each sentences | |
Language Focus | Simple past Tense Using the correct regular and irregular verbs | |
Educational Emphases | Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information Study the following sentences on how the verbs in the past tense are used Fill in the blanks with the suitable form of verbs in the past tense | |
Reflection | Pupils are able to read aloud and to fill in the blanks provided with the correct form of regular and irregular verb |
Hari: Khamis | Masa: 7.8 | Tarikh: 8 april 2010 |
Tingkatan: 4S5 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan Menerangkan pengubahsuaian faktor untuj mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | b. Suhu | |
Hasil Pembelajaran | Menjelaskan bagaimana suhu member kesan terhadap: percambahan,transpirasi,kualiti hasil tumbuhan dan fizikal tumbuhan | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Membuat rujukan eksperimen keperluan percambahan biji benih dalam mata pelajaran Sains Tingkatan 1-3 | |
Refleksi Guru | Pelajar membuat naungan /sungkupan kepada tanaman yang sedia ada di sekolah |
Hari: Jumaat | Masa: 1,2 | Tarikh: 10 April 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan Meyelesaikan masalah dalan pengurusan ternakan | |
Bidang pembelajaran | c. Pembiakan ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i.Menyatakan tanda biang ii.Menyatakan maksud: -Pengawanan semulajadi -Permanian beradas | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Tunjuk cara Melakar dan melabel Gambar rajah menunjukkkan keadah pengawan | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti lembu betina yang sedia untuk mengawan Pelajar boleh membandingbeza antara pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Hari: Jumaat | Masa: 5,6 | Tarikh: 10 April 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapat pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | b. Hujan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menjelaskan bagaimana air member kesan terhadap; fotosintesis,penyerapan dan translokasi nutrient,transpirasi dan kesegahan sel Aras 2 Menerangkan dan menghuraikan keadah yang digunakan untuk mendapat bekalan air yang optimun | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Perbincangan tentang eksperimen makmal untuk menunjukkan kesan air terhadap kesegahan sel | |
Refleksi Guru | Pelajar kenalpasti musim hujan di Daerah Serian untuk permulaan penanaman Pelajar mengenalpasti keadah yang paling sesuai untuk mendapat bekalan air yang mencukupi |
Hari: Sabtu | Masa: 1,2 | Tarikh: 11 April 2010 |
Tingkatan: 5S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan | |
Objektif pembelajaran | Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan Meyelesaikan masalah dalan pengurusan ternakan | |
Bidang pembelajaran | c. Pembiakan ternakan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i.Menyatakan tanda biang ii.Menyatakan maksud: -Pengawanan semulajadi -Permanian beradas | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Tunjuk cara Melakar dan melabel Gambar rajah menunjukkkan keadah pengawan | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti lembu betina yang sedia untuk mengawan Pelajar boleh membandingbeza antara pengawanan semulajadi dan permanian beradas |
Hari: Sabtu | Masa: 5,6 | Tarikh: 11 April 2010 |
Tingkatan: 4S4 | Matapelajaran: Sains Pertanian | |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan | |
Objektif pembelajaran | Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapat pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik | |
Bidang pembelajaran | b. Hujan | |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Menjelaskan bagaimana air memberi kesan terhadap; fotosintesis,penyerapan dan translokasi nutrien,transpirasi dan kesegahan sel Aras 2 Menerangkan dan menghuraikan keadah yang digunakan untuk mendapat bekalan air yang optimun | |
Aktiviti Pembelajaran | Sumbangsaran Melengkapkan pengurusan grafik Perbincangan tentang eksperimen makmal untuk menunjukkan kesan air terhadap kesegahan sel | |
Refleksi Guru | Pelajar mengenalpasti keadah yang paling sesuai untuk mendapat bekalan air yang mencukupi |
No comments:
Post a Comment