Tuesday, April 20, 2010

April Minggu 1

Hari: isnin

Masa: 1.2

Tarikh: 5 April 2010

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

 

Objektif pembelajaran

 

Bidang pembelajaran

 

Hasil Pembelajaran

 

Aktiviti Pembelajaran

CUTI PERISTIWA SEKOLAH EASTER MONDAY

Refleksi Guru

 


 


 

Hari: Selasa

Masa: 1,2

Tarikh: 6 April 2010

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan

Menerangkan pengubahsuaian faktor untuj mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik

Bidang pembelajaran

b. Suhu

Hasil Pembelajaran

Menjelaskan bagaimana suhu memberi kesan terhadap: percambahan,transpirasi,kualiti hasil tumbuhan dan fizikal tumbuhan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Membuat rujukan eksperimen keperluan percambahan biji benih dalam mata pelajaran Sains Tingkatan 1-3

Refleksi Guru

Pelajar membuat naungan /sungkupan kepada tanaman yang sedia ada di sekolah


 

Hari: Selasa

Masa: 3,4

Tarikh: 6 April 2010

Tingkatan: 5S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan

Bidang pembelajaran

3.5 Genetik

c. Pembiakan ternakan

Hasil Pembelajaran

Aras 1. Menyatakan tanda biang

Aras 2. Menyatakan maksud:

i.Pengawanan semulajadi

ii.Permanian beradas

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangansaran,

Melengkapkan pengurusan grafik

Melakar dan melabel

Refleksi Guru

Pelajar menyatakan tanda biang

Pelajar membandingbeza antara pengawanan semulajadi dan permanian beradas


 

Hari: Selasa

Masa: 5,6

Tarikh: 6 April 2010

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Menyelesaikan maalah dalam pengurusan ternakan

Bidang pembelajaran

3.5 Genetik

b.Memperbaiki baka yang sedia ada

Hasil Pembelajaran

Aras 1. Mengenalpasti organ-organ sistem pembiakan ruminan

(jantan dan betina)


 

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangansaran,

Melengkapkan pengurusan grafik

Melakar dan melabel organ-organ sistem pembiakan rumiman

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti organ-organ system pembiakan ruminan

Pelajar boleh melakarkan dan melabel organ-organ system pembiakan ruminan


 


 


 


 


 

Hari: Rabu

Masa: 3,4

Tarikh: 7 April 2010

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan

Bidang pembelajaran

b. Suhu

Hasil Pembelajaran

Aras 2

Menerangkan bagaimana suhu memberi kesan terhadap:percambahan,transpirasi,kualiti hasil tumbuhan dan fizikal tumbuhan

Menghuraikan kaedah yang digunakan untuk mendaptkan suhu yang sesuai

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Eksperimen makmal untuk menunjukkan kesan air terhadap kesegahan sel

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti empat keadah untuk mendapatkan suhu yang sesuai untuk tumbesaran tumbuhan


 

Day:Wednesday

Period:6,7

Date: 7 April 2010

Form: 5K1

Subject:: PBI

Theme/Chapter

The first step to mastering English

Communication Function

Informational: Reading and understand the correct form of pronouns provided in the column

Indentify the correct pronoun in each sentences

Language Focus

Nouns

Using Pronouns correctly

Educational Emphases

Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information

Study the following sentences on how the pronouns are used

Fill in the blanks with the suitable form of pronouns

Reflection

Pupils are able to read aloud and to fill in the blanks provided with the correct form of pronouns


 

Day: Thursday

Period:1,2

Date: 8 April 2010

Form: 5K6

Subject:: PBI

Theme/Chapter

The first step to mastering English

Communication Function

Informational: Reading and understand the correct verb form in the past tense

Indentify the correct regular and irregular verbs in each sentences

Language Focus

Simple past Tense

Using the correct regular and irregular verbs

Educational Emphases

Thinking skills. Identifying, gathering, arranging and presenting information

Study the following sentences on how the verbs in the past tense are used

Fill in the blanks with the suitable form of verbs in the past tense

Reflection

Pupils are able to read aloud and to fill in the blanks provided with the correct form of regular and irregular verb


 

Hari: Khamis

Masa: 7.8

Tarikh: 8 april 2010

Tingkatan: 4S5

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Memahami faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan penghasilan tumbuhan

Menerangkan pengubahsuaian faktor untuj mendapatkan pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik

Bidang pembelajaran

b. Suhu

Hasil Pembelajaran

Menjelaskan bagaimana suhu member kesan terhadap: percambahan,transpirasi,kualiti hasil tumbuhan dan fizikal tumbuhan

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Membuat rujukan eksperimen keperluan percambahan biji benih dalam mata pelajaran Sains Tingkatan 1-3

Refleksi Guru

Pelajar membuat naungan /sungkupan kepada tanaman yang sedia ada di sekolah


 


 


 


 

Hari: Jumaat

Masa: 1,2

Tarikh: 10 April 2010

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan

Meyelesaikan masalah dalan pengurusan ternakan

Bidang pembelajaran

c. Pembiakan ternakan

Hasil Pembelajaran

Aras 1

i.Menyatakan tanda biang

ii.Menyatakan maksud:

-Pengawanan semulajadi

-Permanian beradas

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Tunjuk cara

Melakar dan melabel

Gambar rajah menunjukkkan keadah pengawan

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti lembu betina yang sedia untuk mengawan

Pelajar boleh membandingbeza antara pengawanan semulajadi dan permanian beradas


 

Hari: Jumaat

Masa: 5,6

Tarikh: 10 April 2010

Tingkatan: 4S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapat pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik

Bidang pembelajaran

b. Hujan

Hasil Pembelajaran

Aras 1

Menjelaskan bagaimana air member kesan terhadap; fotosintesis,penyerapan dan translokasi nutrient,transpirasi dan kesegahan sel

Aras 2

Menerangkan dan menghuraikan keadah yang digunakan untuk mendapat bekalan air yang optimun

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Perbincangan tentang eksperimen makmal untuk menunjukkan kesan air terhadap kesegahan sel

Refleksi Guru

Pelajar kenalpasti musim hujan di Daerah Serian untuk permulaan penanaman

Pelajar mengenalpasti keadah yang paling sesuai untuk mendapat bekalan air yang mencukupi


 

Hari: Sabtu

Masa: 1,2

Tarikh: 11 April 2010

Tingkatan: 5S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Faktor yang mempengaruhi tumbesaran dan pengeluaran ternakan

Objektif pembelajaran

Memperoleh pengetahuan dan kemahiran dalam amalan pengeluaran ternakan

Meyelesaikan masalah dalan pengurusan ternakan

Bidang pembelajaran

c. Pembiakan ternakan

Hasil Pembelajaran

Aras 1

i.Menyatakan tanda biang

ii.Menyatakan maksud:

-Pengawanan semulajadi

-Permanian beradas

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Tunjuk cara

Melakar dan melabel

Gambar rajah menunjukkkan keadah pengawan

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti lembu betina yang sedia untuk mengawan

Pelajar boleh membandingbeza antara pengawanan semulajadi dan permanian beradas


 

Hari: Sabtu

Masa: 5,6

Tarikh: 11 April 2010

Tingkatan: 4S4

Matapelajaran: Sains Pertanian

Bab

Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan

Objektif pembelajaran

Menerangkan pengubahsuaian faktor untuk mendapat pertumbuhan serta penghasilan yang lebih baik

Bidang pembelajaran

b. Hujan

Hasil Pembelajaran

Aras 1

Menjelaskan bagaimana air memberi kesan terhadap; fotosintesis,penyerapan dan translokasi nutrien,transpirasi dan kesegahan sel

Aras 2

Menerangkan dan menghuraikan keadah yang digunakan untuk mendapat bekalan air yang optimun

Aktiviti Pembelajaran

Sumbangsaran

Melengkapkan pengurusan grafik

Perbincangan tentang eksperimen makmal untuk menunjukkan kesan air terhadap kesegahan sel

Refleksi Guru

Pelajar mengenalpasti keadah yang paling sesuai untuk mendapat bekalan air yang mencukupi

No comments:

Post a Comment