Tarikh & Hari | 13 Jul 2009 (Isnin) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi petumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja lurus dan sebatian ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian |
Hasil Pembelajaran | i. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus(Urea,CIRP dan Muriat potasy) ii. Menghitung kuantiti nutrien baja sebatian ( Nitrofoska) |
Aktiviti Pembelajaran | i Mentakrifkan kehendak soalan ii. Menggunakan formula yang betul iii. Langkah Kerja iv. Pengiraan tepat |
Refleksi | Pelajar merujuk jawapan contoh yang disediakan oleh guru Pelajar perlu menggunakan kalkulator untuk mendapat jawapan tepat |
Tarikh & Hari | 13 Jul 2009 (Isnin) |
Masa | 1020-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi petumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja lurus dan sebatian ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian |
Hasil Pembelajaran | i. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus(Urea,CIRP dan Muriat potasy) ii. Menghitung kuantiti nutrien baja sebatian ( Nitrofoska) |
Aktiviti Pembelajaran | i Mentakrifkan kehendak soalan ii. Menggunakan formula yang betul iii. Langkah Kerja iv. Pengiraan tepat |
Refleksi | Pelajar merujuk jawapan contoh yang disediakan oleh guru Pelajar perlu menggunakan kalkulator untuk mendapat jawapan tepat |
Tarikh & Hari | 13 Jul 2009 (Isnin) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian ( 5K2/5K3) |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam pertanian |
Objektif Bidang | i. Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai mekanisasi ladang iiMengaplikasikan pengetahuan tentang mekanisasi ladang dalam pengeluaran tanaman dan ternakan |
Bidang Pembelajaran | i. Sistem pengairan percikan a. Kompenen utama b. Kebaikan c.Kelemahan d.Penyenggaraan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Mengenal pasti jenis system pengairan -titisan -percikan Aras 2 Memasang dan menyelenggara system pengairan titisan dan percikan |
Aktiviti Pembelajaran | i.Pelajar memasang dan menyelenggara sistem pengairan percikan ii. Pelajar menyediakan laporan memasang dan menyelenggara sistem pengairan percikan dengan cara betul |
Refleksi | Pelajar mereka bentuk dan memasang system pengairan percikan Pelajar menyediakan laporan untuk tugasan kerja kursus |
Tarikh & Hari | 14 Jul 2009 (Selasa) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 5 Teknologi dalam pertanian |
Objektif Bidang | i. Memperoleh pengetahuan dan kemahiran mengenai mekanisasi ladang iiMengaplikasikan pengetahuan tentang mekanisasi ladang dalam pengeluaran tanaman dan ternakan |
Bidang Pembelajaran | i. Sistem pengairan percikan a. Kompenen utama b. Kebaikan c.Kelemahan d.Penyenggaraan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 Mengenal pasti jenis system pengairan -titisan -percikan Aras 2 Memasang dan menyelenggara system pengairan titisan dan percikan |
Aktiviti Pembelajaran | i.Pelajar memasang dan menyelenggara sistem pengairan percikan ii. Pelajar menyediakan laporan memasang dan menyelenggara sistem pengairan percikan dengan cara betul |
Refleksi | Pelajar mereka bentuk dan memasang system pengairan percikan Pelajar menyediakan laporan untuk tugasan kerja kursus |
Tarikh & Hari | 14 Jul 2009 (Selasa) |
Masa | 1055-1205 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi petumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja iii Menghitung kuantiti baja untuk membekalkan kuantiti nutrien yang diperlukan |
Hasil Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja lurus dan sebatian ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian |
Aktiviti Pembelajaran | i. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus(Urea,CIRP dan Muriat potasy) dengan tepat ii. Menghitung kuantiti nutrien baja sebatian ( Nitrofoska) dengan tepat |
Refleksi | Pelajar merujuk jawapan contoh yang disediakan oleh guru Pelajar perlu menggunakan kalkulator untuk mendapat jawapan tepat |
Tarikh & Hari | 15 Jul 2009 (Rabu) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | I Menghitung kuantiti baja lurus dan sebatian yang diperlukan untuk satu program pembajaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghitung kuantiti baja untuk membekalkan kuantiti nutrien yang diperlukan ii.Menghitung kos baja bagi satu program pembajaan |
Aktiviti Pembelajaran | i. Menggunakan formula yang ditetapkan ii. Menunjukkan langkah kerja iii. Membuat pengiraan yang tepat |
Refleksi | Pelajar boleh membuat pengiraan dengan tepat Pelajar boleh menjawab soalan kuantitatif esei peperiksaan spm |
Tarikh & Hari | 15 Jul 2009 (Rabu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | I Menghitung kuantiti baja lurus dan sebatian yang diperlukan untuk satu program pembajaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghitung kuantiti baja untuk membekalkan kuantiti nutrien yang diperlukan ii.Menghitung kos baja bagi satu program pembajaan |
Aktiviti Pembelajaran | i. Menggunakan formula yang ditetapkan ii. Menunjukkan langkah kerja iii. Membuat pengiraan yang tepat |
Refleksi | Pelajar boleh membuat pengiraan dengan tepat Pelajar boleh menjawab soalan kuantitatif esei peperiksaan spm |
Tarikh & Hari | 16 Jul 2009(Khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi petumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja iii Menghitung kuantiti baja untuk membekalkan kuantiti nutrien yang diperlukan |
Hasil Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja lurus dan sebatian ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian |
Aktiviti Pembelajaran | i. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus(Urea,CIRP dan Muriat potasy) dengan tepat ii. Menghitung kuantiti nutrien baja sebatian ( Nitrofoska) dengan tepat |
Refleksi | Pelajar berpandu jawapan contoh yang disediakan oleh guru Pelajar perlu menggunakan kalkulator untuk menjawab soalan |
Tarikh & Hari | 16 Jul 2009 (Khamis) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2/5K3) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi petumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja iii Menghitung kuantiti baja untuk membekalkan kuantiti nutrien yang diperlukan |
Hasil Pembelajaran | i.Mentakrifkan gred baja lurus dan sebatian ii. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus dan sebatian |
Aktiviti Pembelajaran | i. Menghitung kuantiti nutrien dalam baja lurus(Urea,CIRP dan Muriat potasy) dengan tepat ii. Menghitung kuantiti nutrien baja sebatian ( Nitrofoska) dengan tepat |
Refleksi | Pelajar berpandu jawapan contoh yang disediakan oleh guru Pelajar perlu menggunakan kalkulator untuk menjawab soalan |
Tarikh & Hari | 16 Jul 2009 (Khamis) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | PLHI (4K8) |
Bab | Mengenal dan Penggunaan Kata Nama Umun |
Objektif Bidang | Pelajar kenalpasti kata nama untuk gelaran dan jawatan utama |
Bidang Pembelajaran | Kata nama untuk kerabat raja Kata nama untuk penjawat kerajaan |
Hasil Pembelajaran | Pelajar boleh menyatakan dan mengenalpasti jawatan dan gelaran utama bagi penjawat di negeri kita |
Aktiviti Pembelajaran | Aktiviti kumpulan i.Melengkapkan silangkata berkaitan kata nama ii.Melengkapkan 'Puzzle Maze" |
Refleksi | Kelas ditangguh Penyelarasan Pentaksiran Kerja Kursus Sains Pertanian (3528/3) 2009 oleh Ketua Pentaksir Kawasan Zon Samarahan |
Tarikh & Hari | 17 Jul 2009 (Jumaat) |
Masa | 0940-1010 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Bab 2 Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i.Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman ii.Memperoleh kemahiran semasa menjalankan eksperimen dan amali |
Bidang Pembelajaran | I Menghitung kuantiti baja lurus dan sebatian yang diperlukan untuk satu program pembajaan |
Hasil Pembelajaran | Aras 2 i.Menghitung kuantiti baja untuk membekalkan kuantiti nutrien yang diperlukan ii.Menghitung kos baja bagi satu program pembajaan |
Aktiviti Pembelajaran | i. Menggunakan formula yang ditetapkan ii. Menunjukkan langkah kerja iii. Membuat pengiraan yang tepat |
Refleksi | Kelas ditangguh Guru menyelaras pentaksiran kerja kursus Sains Pertanian (3528/3) 2009 di SMK Gedong |
No comments:
Post a Comment