Tarikh & Hari | 15 Jun 2009 (Isnin) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | |
Objektif Bidang | |
Bidang Pembelajaran | |
Hasil Pembelajaran | |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mengembalikan kertas jawapan kertas 1 dan kertas 2 pelajar ii.Membuat pembetulan jawapan kertas 1 (Objektif) iii.Membuat komen tentang kelemahan jawapan setiap soalan esei iv.Menyediakan skema jawapan soalan esei untuk disalinkan pelajar |
Refleksi | Guru mengumunkan keputusan pelajar Guru menasihat pelajar untuk meningkat prestasi mereka |
Tarikh & Hari | 15 Jun 2009 (Isnin) |
Masa | 1020-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | |
Objektif Bidang | |
Bidang Pembelajaran | |
Hasil Pembelajaran | |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mengembalikan kertas jawapan kertas 1 dan kertas 2 pelajar ii.Membuat pembetulan jawapan kertas 1 (Objektif) iii.Membuat komen tentang kelemahan jawapan setiap soalan esei iv.Menyediakan skema jawapan soalan esei untuk disalin pelajar |
Refleksi | Guru mengumunkan keputusan pelajar Guru menasihat pelajar untuk meningkatkan prestasi mereka |
Tarikh & Hari | 15 Jun 2009 (Isnin) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian ( 5K2/5K3) |
Bab | |
Objektif Bidang | |
Bidang Pembelajaran | |
Hasil Pembelajaran | |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mengembalikan kertas jawapan kertas 1 dan kertas 2 pelajar ii.Membuat pembetulan jawapan kertas 1 (Objektif) iii.Membuat komen tentang kelemahan jawapan setiap soalan esei iv.Menyediakan skema jawapan soalan esei untuk disalinkan oleh pelajar segabai kerja rumah |
Refleksi | Guru mengumunkan keputusan pelajar Guru mengumunkan senarai pelajar yang menyertaikan program Titian Cemerlang dan Program Galus |
Tarikh & Hari | 16 Jun 2009 (Selasa) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | |
Objektif Bidang | |
Bidang Pembelajaran | |
Hasil Pembelajaran | |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mengembalikan kertas jawapan kertas 1 dan kertas 2 pelajar ii.Membuat pembetulan jawapan kertas 1 (Objektif) iii.Membuat komen tentang kelemahan jawapan setiap soalan esei iv.Menyediakan skema jawapan soalan esei untuk disalinkan oleh pelajar sebagai kerja rumah |
Refleksi | Guru mengumunkan keputusan pelajar Guru mengumunkan senarai pelajar yang menyertaikan program Titian Cemerlang dan Program Galus |
Tarikh & Hari | 16 Jun 2009 (Selasa) |
Masa | 1055-1205 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | |
Objektif Bidang | |
Bidang Pembelajaran | |
Hasil Pembelajaran | |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mengembalikan kertas jawapan kertas 1 dan kertas 2 pelajar ii.Membuat pembetulan jawapan kertas 1 (Objektif) iii.Membuat komen tentang kelemahan jawapan setiap soalan esei iv.Menyediakan skema jawapan soalan esei untuk disalinkan oleh pelajar sebagai kerja rumah |
Refleksi | Guru mengumunkan keputusan pelajar |
Tarikh & Hari | 17 Jun 2009 (Rabu) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i. Prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman ii. Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman |
Bidang Pembelajaran | Amalan untuk membaiki keadaan tanah |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i. Menyatakan cara membaiki keadaan tanah ii. Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja lurus,baja lengkap baja sebatian dan baja campuran iii.Mentakrifkan |
Aktiviti Pembelajaran | i. Mengumpul dan melabel sampel baja kimia,baja organic dan bahan kapur ii. Tunjuk cara beberapa kaedah pembajaan |
Refleksi | Pelajar mengenalpasti jenis dan contoh baja yang digunakan membaiki keadaan tanah |
Tarikh & Hari | 17 Jun 2009 (Rabu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i. Prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman ii. Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman |
Bidang Pembelajaran | Amalan untuk membaiki keadaan tanah |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i. Menyatakan cara membaiki keadaan tanah ii. Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja lurus,baja lengkap baja sebatian dan baja campuran iii.Mentakrifkan |
Aktiviti Pembelajaran | i. Mengumpul dan melabel sampel baja kimia,baja organic dan bahan kapur ii. Tunjuk cara beberapa kaedah pembajaan |
Refleksi | Pelajar mengenalpasti jenis dan contoh baja yang digunakan membaiki keadaan tanah |
Tarikh & Hari | 18 Jun 2009(Khamis) |
Masa | 0815-0925 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K1) |
Bab | Ulangkaji soalan esei bahagian B Soalan kuantitatf |
Objektif Bidang | Pelajar boleh menjawab soalan 3 dan 4 dalam Peperiksaan yang berbentuk pengiraan |
Bidang Pembelajaran | i.Pengiraan baja lurus dan sebatian ii. Pengiraan (NPM) Nisbah Penukaran Makanan (Ayam) |
Hasil Pembelajaran | Membuat pembetulan ke atas kesilapan yang dilakukan oleh pelajar Menyediakan jawapan contoh |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar membuat pengiraan dengan tepat berdasarkan formula yang disediakan. Pelajar menunjukkan langkah kerja yang betul |
Refleksi | Pelajar membuat pengiraan yang tepat Pelajar menghafal formula yang ditetapkan |
Tarikh & Hari | 18 Jun 2009 (Khamis) |
Masa | 0945-1055 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2/5K3) |
Bab | Ulangkaji soalan esei bahagian B Soalan kuantitatf |
Objektif Bidang | Pelajar boleh menjawab soalan 3 dan 4 dalam Peperiksaan yang berbentuk pengiraan |
Bidang Pembelajaran | i.Pengiraan baja lurus dan sebatian ii. Pengiraan (NPM) Nisbah Penukaran Makanan (Ayam) |
Hasil Pembelajaran | Membuat pembetulan ke atas kesilapan yang dilakukan oleh pelajar Menyediakan jawapan contoh |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar membuat pengiraan dengan tepat berdasarkan formula yang disediakan. Pelajar menunjukkan langkah kerja yang betul |
Refleksi | Pelajar membuat pengiraan yang tepat Pelajar menghafal formula yang ditetapkan |
Tarikh & Hari | 18 Jun 2009 (Khamis) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | PLHI (4K8) |
Bab | Menyediakan poster bergambar berdasakan tajuk terpilih |
Objektif Bidang | Pelajar boleh mengenalpasti dan memilih lakaran dan gambar berdasarkan tajuk yang ditetapkan |
Bidang Pembelajaran | Menyediakan poster bergambar bertajuk sukan, kesihatan dan ciptaan baru |
Hasil Pembelajaran | i.Pelajar boleh mengumpul bahan daripada majalah lama dan suratkhabar lama ii. Pelajar mendapat artikel berhubung dengan tajuk yang ditetapkan |
Aktiviti Pembelajaran | i.Mengenalpasti gambar mengikut tajuk yang ditetapkan kepada tiap kumpulan ii. Gambar disusunkan dan dilekat/gam pada kertas mahjong iii. Hasil tugasan pelajar dipamer di papan kenyataan kelas |
Refleksi | Dua kumpulan pelajar menyiapkan tugasan yang dipamerkan di papan notis dibelakang kelas sebagai perhiasan kelas |
Tarikh & Hari | 19 Jun 2009 (Jumaat) |
Masa | 0940-1010 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S4) |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i. Prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman ii. Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman |
Bidang Pembelajaran | Amalan untuk membaiki keadaan tanah |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i. Menyatakan cara membaiki keadaan tanah ii. Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja lurus,baja lengkap baja sebatian dan baja campuran |
Aktiviti Pembelajaran | i. Mengumpul dan melabel sampel baja kimia,baja organic dan bahan kapur ii. Tunjuk cara beberapa kaedah pembajaan |
Refleksi |
Tarikh & Hari | 20 Jun 2009 (Sabtu) |
Masa | 0705-0815 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4K2) |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i. Prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman ii. Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman |
Bidang Pembelajaran | Amalan untuk membaiki keadaan tanah |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i. Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja lurus,baja lengkap baja sebatian dan baja campuran iii.Mentakrifkan baja lurus,baja lengkap,baja sebatian dan baja campuran. iii.Mentakrifkan gred baja |
Aktiviti Pembelajaran | i. Mengumpul dan melabel sampel baja kimia,baja organic dan bahan kapur ii. Tunjuk cara beberapa kaedah pembajaan |
Refleksi |
Tarikh & Hari | 20 Jun 2009 (Sabtu) |
Masa | 1020-1130 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (4S5) |
Bab | Bab 2. Faktor yang mempengaruhi pertumbuhan dan hasil tumbuhan |
Objektif Bidang | i. Prinsip saintifik dalam amalan pengeluaran tanaman ii. Menyelesaikan masalah mudah dalam pengurusan tanaman |
Bidang Pembelajaran | Amalan untuk membaiki keadaan tanah |
Hasil Pembelajaran | Aras 1 i Menyatakan jenis baja dan menamakan contoh baja lurus,baja lengkap baja sebatian dan baja campuran ii. Mentakrifkan baja lurus,baja lengkap,baja sebatian dan baja campuran iii. Mentakrifkan gred baja |
Aktiviti Pembelajaran | i. Mengumpul dan melabel sampel baja kimia,baja organic dan bahan kapur ii. Tunjuk cara beberapa kaedah pembajaan |
Refleksi |
Tarikh & Hari | 20 Jun 2009 (Sabtu) |
Masa | 1130-1240 |
Matapelajaran & Ting | Sains Pertanian (5K2/5K3) |
Bab | Ulangkaji soalan esei bahagian B Soalan kuantitatf |
Objektif Bidang | Pelajar boleh menjawab soalan 3 dan 4 dalam Peperiksaan yang berbentuk pengiraan |
Bidang Pembelajaran | i.Pengiraan baja lurus dan sebatian ii. Pengiraan (NPM) Nisbah Penukaran Makanan (Ayam) |
Hasil Pembelajaran | Membuat pembetulan ke atas kesilapan yang dilakukan oleh pelajar Menyediakan jawapan contoh |
Aktiviti Pembelajaran | Pelajar membuat pengiraan dengan tepat berdasarkan formula yang disediakan. Pelajar menunjukkan langkah kerja yang betul |
Refleksi |
No comments:
Post a Comment